رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: کلاس های ترویجی منابع طبیعی برای جلب مشارکت مردمی در امر صیانت از جنگل هاو مراتع برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ شهرستان باشت 105 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد که از این سطح 18 هزارهکتار مراتع است و بخشی از زیباترین جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد در این منطقه واقع شده است.

اگرچه برخی اقدام‌های سودجویانه در قطع درختان جنگلی برای تولید زغال نگرانی‌هایی را برای دوستداران طبیعت در مناطق جنگلی باشت ایجاد کرده است اما برگزاری کلاسهای ترویجی منابع طبیعی و افزایش برخی گشت زنی‌ها در برخورد با متخلفان روند خوشایندی را برای حفظ جنگل‌های زیبای باشت فراهم کرده است.

باشت تنها دارای یک قرقبان است در حالی که به حدود هشت نیروی قرقبان دیگر نیاز دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: که برگزاری کلاسهای ترویجی فرهنگ حفظ منابع طبیعی در مدارس و مناطق بحرانی روستاهای حاشیه جنگل تا اسفند سال جاری گام خوبی در راستای آگاهی بخشی عمومی و فراهم کردن بستر مشارکت مردم در صیانت از جنگل‌هاست.

ساسان گرجی معتقد است که برگزاری این دوره‌ها که با استقبال مردمی مواجه شده فرصتی برای تشریح اهمیت حیاتی جنگل‌ها در حفظ منابع آب وخاک، جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست سالم و پایدار است و در تغییر نگاه و رفتار مردم به مقوله طبیعت تأثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: در کنار برگزاری آموزش‌های ترویجی حفظ طبیعت اقدام‌های پیشگیرانه با همکاری دیگر بخش‌ها و مشارکت مردمی برای شناسایی متعرضان به جنگل‌ها افزایش یافته است.

شناسایی شماری کوره زغال و توقیف چند محموله زغال و برخورد با متخلفان در سال جاری از فعالیت‌های انجام گرفته در این بخش است.

شهرستان باشت با بیش از 20 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری یاسوج واقع شده است.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.