رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران گفت: بر اساس سیاست های نظام باید امنیت غذایی با تکیه بر تولید منابع داخلی تامین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بهزاد قره یاضی درنشست علمی محصولات تراریخته دستاورد ها و فرصت ها در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: بر خلاف سیاست های اصلی کشور در دولت قبل رتبه اول واردات کشور گندم با بیش از 6 میلیون تن بود.

وی گفت: سالانه حدود 15 میلیارد دلار غذای آماده مصرف مانند گندم ، برنج ، جو و خوراک دام وارد کشور می شود.

رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران افزود: یک سوم از این مواد محصولات تغییر یافته ژنتیکی است که از کشور های آمریکا ، کانادا ، برزیل و آرژانتین وارد کشور می شود.

بهزاد قره یاضی با دفاع از تولید محصولات تراریخته در داخل کشور گفت: سویا ، روغن خوراکی و خوراک دام موجود در بازار های جهانی همه محصولات تراریخته است و مصرف آن هیچ اشکالی هم ندارد.

وی گفت: به علت وجود آفت کرم ساقه خوار برنج کشت ارگانیک این محصول در داخل کشور تقریبا غیر ممکن است از این رو یا باید از سموم شیمیایی استفاده کرد و یا به سمت برنج تراریخته رفت.

رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران با اشاره به سالم بودن محصولات برنج تراریخته داخل کشور گفت: ترس از محصولات تراریخته ناشی از فن آوری هراسی برخی افراد است.

قره یاضی گفت: افزایش غذا و ارتقائ عملکرد محصولات ، دسترسی همه افراد به مواد غذایی و کاهش مصرف سموم شیمیایی از ویژگی ها و اهداف تولید محصولات تراریخته است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.