وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افزایش میزان جایزه ادبی جلال آل احمدبه تصمیم ستاد ادبیات داستانی در این خصوص بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد در جمع خبرنگاران گفت:‌ امروز جشنواره جایزه ادبی جلال آل احمد تجلیلی بود از بزرگان حوزه نقد ادبی، رمان و داستان.

وی ادامه داد: برای اولین بار کشور دوست و همسایه افغانستان در این جایزه ادبی حضور پیدا کرد. در مجموع همه دقت‌های لازم علمی و ادبی برای برگزاری جایزه ادبی جلال آل احمد انجام شد و این کار مجموع یک سال تلاش بنیاد شعر و ادبیات داستانی است که دیده شد و در نهایت برترین در حوزه نقد ادبی رمان و داستان کوتاه معرفی شدند.  
 
صالحی امیری در خصوص افزایش جوایز جایزه جلال افزود: جایزه ادبی جلال پیام روشنی دارد و آن این است که ایران تاریخ فرهنگی دارد و زبان فارسی رمز ماندگار جامعه ایرانی است. مردم ایران با وجود فضای مجازی، شعر دوست،  داستان دوست و رمان دوست هستند. همچنان ایرانیان علاقه‌مند به رمان هستند اما درباره افزایش میزان جایزه ادبی جلال آل احمد باید بنیاد شعر و ادبیات داستانی تصمیم گیری کند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مدیون بودن به شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی  تصریح کرد: انقلاب اسلامی  با خون شهدا و جانبازی جانبازان به ثمر نشست و تلاش صدها انسانی که از خود گذشتند امروز به دفاع از حریم اهل بیت می‌پردازند و تجلیل از سردار شهید همدانی نمونه‌ای از این شهدای بزرگ بود. به طور قطع این مسئله جزو سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار