این گزارش به تشریح گرانترین نقل و انتقالاتی که در سال 2016 میلادی در لیگ جزیره انجام شده است ، می پردازد.

گرانترین نقل و انتقالات 2016 لیگ جزیرهبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جواندر سال 2016 مانند هر سال بازیکنان زیادی از تیمی به تیمی دیگر منتقل شدند. در نقل و انتقالات سال 2016 لیگ برتر انگلیس در مرکز توجه قرار داشت و انتقال های بزرگی در این لیگ انجام شد که از انتقال پل پوگبا از یوونتوس به منچستر یونایتد می توان به عنوان مهمترین و البته گرانترین انتقال فوتبالی سال 2016 نام برد.

1 .  پل پوگبا ( یوونتوس به منچستر یونایتد) : در ماه آگوست 2016،‌شیاطین سرخ با پل پوگبا بازیکن فرانسوی یوونتوس به توافق رسیدند و وی را با قراردادی به ارزش 89 میلیون پوند به انگلیس آوردند. در حال حاضر پل پوگبا گرانترین بازیکن تاریخ جهان به حساب می آید. البته پوگبا در منچستر یونایتد به مانند یوونتوس دوران خوبی را سپری نمی کند و تا به حال فقط 5 گل به ثمر رسانده است.

2. جان استونز ( اورتون به منچستر سیتی) : این بازیکن با قراردادی به ارزش 50 میلیون پوند به منچستر سیتی پیوست و در کنار داوید لوئیز به گرانترین مدافع جهان تبدیل شد.  البته پپ گواردیولا خیلی از این بازیکن استفاده نکرده است .از جان استونز به عنوان کاپیتان آینده تیم ملی انگلیس یاد می شود.

3. لروی سانه (شالکه به منچستر سیتی) : بازیکن گران قیمت دیگری که پپ گواردیولا او را به منچستر آورد، لروی سانه است. وی با قراردادی به ارزش 37 میلیون پوند از شالکه به سیتیزن ها منتقل شد. سانه شروع خوبی در لیگ انگلیس نداشت اما در دیدار مقابل آرسنال نخستین گلش را برای منچستر سیتی به ثمر رساند.

4. سادیو مانه ( ساوتهمتون به لیورپول) : مانه با قراردادی به ارزش 36 میلیون پوند به لیورپول پیوست و البته وی  ثابت کرد که لیاقت پولی که برایش پرداخت شد را دارد. او یکی از بهترین بازیکنان تیم یورگن کلوپ است و در فصل جاری 8 گل برای این تیم به ثمر رسانده است.  همچنین سانه 4 پاس گل نیز داده است. این بازیکن باید برای بازی های جام آفریقا به کشورش سفر کند و لیورپول در ماه ژانویه او را در اختیار ندارد.

5. شکودران موستافی ( والنسیا به آرسنال) : این بازیکن آلمانی با قراردادی به ارزش 35 میلیون پوند از والنسیا به آرسنال ملحق شد و عملکرد نسبتا خوبی را نیز داشته است. البته موستافی اخیرا مصدوم شده و نتوانسته توپچی های لندنی را در بازی های اخیر همراهی کند. وی نقش بسیار موثری در دفاع آرسنال ایفا می کند.

6. میچی باتشوای ( مارسی به چلسی) : یکی از عجیب ترین انتقال های سال 2016 است. آبی پوشان لندنی پس از یورو 2016، مبلغ 33 میلیون پوند برای خرید این بازیکن خرج کردند اما با وجود دیگو کاستا وی فرصت بازی برای چلسی را به دست نیاورده است.  باتشوای 3 گل برای چلسی به ثمر رسانده اما در اغلب بازی ها روی نیمکت نشسته است. 

7. انگولو کانته ( لسترسیتی به چلسی) :‌ یکی از بهترین بازیکنان چلسی در فصل جاری بوده است. کانته با قراردادی به ارزش 32 میلیون پوند از لستر سیتی به چلسی ملحق شد.  وی بازیکنی است که هر تیمی آرزو دارد او را در ترکیبش داشته باشد، چرا که بسیار موثر و خوب توپ می زند.

8. کریستین بنتکه ( لیورپول به کریستال پالاس) : وی پس از ترک لیورپول با قراردادی به  ارزش 32 میلیون پوند به بهترین بازیکن تیمش تبدیل شد. بنتکه برای پالاس 8 گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده است اما عملکرد خوب این بازیکن نیز باعث نشد که الن پردو از این باشگاه اخراج نشود. 

9. داوید لوئیز ( پاری سن ژرمن به چلسی) : داوید لوئیز با قراردادی به ارزش 50 میلیون پوند باشگاه فرانسوی را ترک کرد و به تیم سابقش یعنی چلسی بازگشت. لوئیز یکی از بهترین بازیکنان آبی پوشان لندنی است و بازی های خوبی را در تیم کونته انجام داده است.

10. گرنیت ژاکا ( مونشن گلادباخ به آرسنال) : وی با قراردادی به ارزش 30 میلیون پوند به توپچی های لندنی ملحق شد. این بازیکن با وجود اینکه کارت زرد و قرمز زیادی می گیرد اما بازی های خوبی را از خود به نمایش می گذارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار