بندرعباس؛

هرمزگان رتبه دوم کشوری در سرمایه گذاری

هرمزگان در بخش سرمایه گذاری رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، خلیل قاسمی  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون 143 فقره مجوز تاسیس طرح های صنعتی  صادر شده که براساس پیش بینی میزان اشتغال زایی در این واحدها بیش از 5 هزار و 200 نفر است.
وی میزان سرمایه گذاری در این واحدهای را بیش از  صد و 12 هزار میلیارد ریال دانست و افزود:تعداد طرح ها، نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد  افزایش داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان میزان جذب سرمایه گذاری را در این مدت 38 درصد و اشتغال زایی را 60 درصد افزایش عنوان کرد.
مجتبی برخورداری رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت ،معدن و تجارت هرمزگان گفت: شهرستان بندرعباس از میزان مجوزهای صادره در 8 ماه امسال 49 درصد و در اشتغال 46 درصد را به خصوص اختصاص داده است.
وی افزود: با زیرساخت های مناسب در این شهرستان بیشترین سرمایه گذاری در مرکز استان صورت گرفته است.
رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت ،معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به گروه های کالایی سرمایه گذاری استان افزود: در مجوزهای صادر شده، رتبه اول سرمایه گذاری استان به گروه کالایی کک و فرآورده های حاصل از نفت است.
مجتبی برخورداری گفت: این گروه با سهم 90 درصدی از میزان سرمایه گذاری و  سهم 30 درصدی از پیش بینی اشتغال زایی، گروه نخست سرمایه گذاری استان است.
انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار