رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در راستای اصلاح الگوی کشت، سطح تولید دانه های روغنی در این استان افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه توسعه کشت دانه های روغنی افزود: افزایش سطح زیر کشت و تولید انواع محصولات دانه های روغنی از جمله سویا ، کلزا ، بادام زمینی ، آفتابگردان و پنبه مورد توجه قرار دارد.

وی گفت: در محصول کلزا میزان سطح زیر کشت از 6 هزار و 730 هکتار در سال زراعی 93-92 به 13 هزار و 522 هکتار در سال زراعی جاری رسید و پیش بینی می شود با این میزان سطح زیر کشت در سال آینده بیش از 30 هزار تن تولید کلزا در استان داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در سال زراعی گذشته از مساحت 14 هزار و 700 هکتاری این محصول بیش از 41 هزار تن سویا برداشت شد که این میزان تولید در سال اول فعالیت دولت تدبیر و امید 30 هزار تن بوده است.

سروی افزود: در زمینه افزایش سطح زیر کشت بادام زمینی نیز این میزان سطح زیر کشت در سال اول فعالیت دولت تدبیر و امید از 35 هکتار به 966 هکتار در سال زراعی گذشته افزایش یافت و کشاورزان بادام زمینی کار استان موفق شدند بیش از چهار هزار و 200 تن محصول از این مزارع برداشت کنند.

وی گفت: با توجه به ارزش اقتصادی بالای محصولات برداشت شده سال به سال شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول در استان هستیم.

محصول کلزا جزو محصولات دانه روغنی بوده که حدود 40 درصد از دانه را روغن این دانه تشکیل می‌دهد و توسعه کشت این محصول در استان اردبیل اقدامی موثر در پویایی بخش کشاورزی و خودکفایی استان در حوزه اقتصاد و اشتغال است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.