نهضت آگاه‌سازی مردم نسبت به خطرات مرگ خاموش در مساجد و مدارس نیشابورآغاز شد.

آغاز نهضت آگاه‌سازی مردم نسبت به خطرات مرگ خاموشبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرپرست سازمان آتش‌نشانی نیشابور گفت: با توجه به شروع زمستان در مساجد و مراکز عمومی کلاس‌هایی در خصوص گاز مونواکسید کربن برای مردم برگزار کردیم تا آگاهی‌ها در برابر این قاتل خاموش افزایش گردد.

علی‌اکبر با اشاره به آمار کشته‌های سال گذشته در اثر گازگرفتگی افزود: متأسفانه طبق آماری که ما داریم در سال گذشته ۶٢۵ نفر از هم‌وطنانمان در سراسر کشور و در اثر بی‌احتیاطی قربانی این قاتل خاموش شدند.

وی گفت این تصور اشتباهی است که مردم فکر می‌کنند آتش‌نشانی منتظر می‌ماند تا حادثه‌ای رخ دهد و بعد ورود پیدا کند، بلکه وظیفه آتش‌نشانی این است که با آگاه‌سازی مردم از بروز حوادث جلوگیری کرده و سپس اگر اتفاقی رخ داد آنگاه وارد عمل شود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی نیشابور با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای جلوگیری از بروز حوادث تصریح کرد: هدف ما این است که شهری ایمن داشته باشیم و در همین راستا کلاس‌هایی در مساجد برگزار کرده و در خصوص گاز مونواکسید کربن توضیحاتی را به مردم داده‌ایم تا در برابر این قاتل خاموش ایمن باشند.

شکیبا در خصوص چگونگی برگزاری این کلاس‌ها گفت: این کلاس‌ها عمومی و همگانی است و از تمامی سنین در آن شرکت می‌کنند، ما جز کلاس‌های مساجد در مدارس و حتی در مهدکودک‌ها هم‌کلاس‌های آموزشی داریم، در مساجد میانگین صد تا ١۵۰ نفر از این کلاس‌‌ها استفاده می‌کنند و تا این لحظه در بیش از 50 مسجد حضورداشته‌ایم.

وی افزود: امسال هم تاکنون متأسفانه دو جوان در اثر گازگرفتگی در نیشابور فوت شد و ما پس‌ازاین حادثه‌ها شروع به برگزاری کلاس‌های آموزشی خود کردیم و سعی در کاهش وقوع این حوادث را داریم.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی نیشابور با اشاره به سایر اقدامات این سازمان گفت: در بخش حوادث جاده‌ای حدود ١٨ هزار و ۵۰۰ نفر کشته و تعداد زیادی هم مصدوم در کشور داشتیم و اکثریت این حوادث به دلیل بی‌احتیاطی‌های کوچک انسانی است، طی چند روز گذشته در نیشابور سه آتش‌سوزی گزارش‌شده است که با بررسی‌های تیم ما مشخص شد هم‌وطنان ما با استفاده از کرسی برقی موجب بروز حادثه آتش‌سوزی شدند.

انتهای پیام//ر.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار