بندرعباس؛

لایروبی نکردن کانال ها مشکل مزرعه پرورش میگوی تیاب

لایروبی نکردن کانال های زهکش و آبرسان ، مزرعه پرورش میگوی تیاب میناب را با مشکل روبرو کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، ابوذر درویشی عضو هیئت مدیره تعاونی پرورش دهندگان میگو گفت: هزینه لایروبی این کانالها ، بیش از دوازده میلیارد ریال است که در صورت تامین اعتبار، به سرعت کار لایروبی را آغاز می شود.
وی افزود: بعلت لایروبی نکردن کانالهای زهکش و آبرسان، امکان فعالیت و ذخیره سازی میگو در دوره اول، در سال آینده وجود ندارد .
دوره اول ذخیره و پرورش میگو از اسفندماه تا تیر، و دوره دوم هم از اوایل خرداد تا پایان آذرماه است.
عضو هیئت مدیره تعاونی پرورش دهندگان میگو گفت: لایروبی نشدن کانالها موجب بیکاری بیش از سه هزار نفر از نیروهای بومی منطقه ، فعالیت نکردن مراکز تکثیر و فرآوری، پایین آمدن میزان صادرات و ارزآوری ، نبود توان بازپرداخت تسهیلات دریافتی پرورش دهندگان ، تامین نشدن لارو مورد نیاز مزارع در دوره دوم و خالی شدن شماری از مزارع در سال آینده می شود.
رئیس اداره شیلات شهرستان میناب هم گفت: چهل و سه کیلومتر از کانالهای زهکش و آبرسان نیاز به لایروبی دارد .
خلیل حیدری افزود: لایروبی نکردن کانالها موجب تعطیلی دوره اول و بازگشت دوباره آب خروجی به مزارع پرورش و بروز بیماری می شود .
مزرعه پرورش میگوی تیاب میناب با بیش از دو هزار هکتار سطح زیرکشت ، اشتغال مستقیم بیش از هزار و پانصد نفر و ارز آوری بیش از بیست میلیون دلار، یکی از الگوهای توسعه پایدار و شاخص اقتصاد مقاومتی در شهرستان میناب است.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.