شرکت ناو هواپیمابر لیائونینگ در رزمایش نظامی چین در اقیانوس آرام

ارتش چین اعلام کرد نخستین ناو هواپیمابر این کشور در رزمایشی نظامی در غرب اقیانوس آرام شرکت می‌کند.

شرکت ناو هواپیمابر لیائونینگ در رزمایش نظامی چین در اقیانوس آرامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی ارتش چین شامگاه شنبه اعلام کرد نخستین ناو هواپیمابر این کشور در رزمایش‌هایی در منطقه اقیانوس آرام غربی شرکت خواهد داشت. 

نیروی دریایی ارتش چین بی‌آنکه به محل دقیق این رزمایش اشاره کند، اعلام کرد ناو هواپیمابر «لیائونینگ» و ناوگان همراه آن، رزمایش‌هایی در منطقه اقیانوس آرام غربی خواهند داشت. این ناو هواپیمابر، چند روز پیش نیز در رزمایش‌هایی در آب‌های سرزمینی چین شرکت داشت، اما این نخستین بار است که این ناو در آب‌های دور از سواحل چین تمرین نظامی خواهد داشت. 

نیروی دریایی چین تصاویری از رزمایش‌های اخیر ناو لیائونینگ را در دریای چین شرقی منتشر کرده است. در این تصاویر جنگنده‌های جی-۱۵ (J-۱۵) دیده می‌شود که به سمت این ناو به پرواز درآمده‌اند. بنا بر اعلام نیروی دریایی چین، این رزمایش‌های هوایی روز پنجشنبه برگزار شد. 

رویترز نوشت: افزایش حضور نظامی چین، به خصوص در دریای چین جنوبی موجب نگرانی کشورهای منطقه می‌شود. آمریکا از رزمایش‌های منظم چین و نظامی شدن پایگاه‌ها در دریا از سوی این کشور، انتقاد کرده است. 

این تمرینات نظامی در شرایطی برگزار می‌شود که تنش‌های چین با آمریکا و تایوان در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار