در این نشست که با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای، مدیرکل راهآهن، مدیرکل هواشناسی، مدیرکل فرودگاههای استان و مدیران عامل شرکت عمران شهرهای جدید استان برگزار شد در خصوص طرح جامع توسعه راههای استان، سیستمهای حمل و نقل هوشمند (its) و چگونگی کاهش خسارات ناشی از تصادفات جادهای با حضور مشاوران طرح گفتوگو و تصمیماتی در جهت ارائه اطلاعات تکمیلی به مشاوران اتخاذ شد.
حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی و رییس شورای حمل و نقل و مسکن استان در این جلسه با اشاره به اهداف وزارت راه و شهرسازی در برنامههای اقتصاد مقاومتی گفت: وزارت راه و شهرسازی دارای دو هدف دستیابی به جایگاه مناسب در شبکه بازار حمل و نقل بینالمللی و افزایش بهرهوری انرژی در بخش حمل و نقل و ساختمان و شهرسازی است.
وی از جمله سیاستهای بخش دوم را کاهش مصرف سوخت از طریق افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی کالا و مسافر، نوسازی ناوگان حمل و نقل جادهای، ریلی و هوایی و استفاده از فناوریهای نوین ساختمانی با هدف کاهش مصرف انرژی و تأکید بر رعایت مقررات ملی ساختمان و نوسازی بافتهای ناکارآمد شهری دانست و گفت: بر این اساس پروژهها با برش استانی تطبیق و پروژههای پیشنهادی نیز ارائه گردیده است.
غلامی نگاه به استان اصفهان را یک نگاه برخوردار دانست و اظهار داشت: در بحث حمل و نقل نیز نگاه به استان یک نگاه برخوردار است در حالی که چنانچه آمار ارائه شده را با شاخصهای نسبی بسنجیم استان اصفهان رتبههای بسیار پایینی در سراسر کشور را کسب میکند که نیاز به تغییر دیدگاه در این زمینه را دارد.
حسن ماسوری مدیرکل راهآهن استان نیز در ادامه عنوان داشت: با افتتاح دو خط میبد به زرینشهر و انجام کلنگ میبد به محمدیه و فعال نمودن اصفهان به اهواز در آینده در استان اصفهان مشکلی در حوزه حمل و نقل ریلی وجود نخواهد داشت، ضمن آنکه در جهت نوسازی ناوگان ریلی نیز اقداماتی انجام گرفته است.
داریوش امانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان نیز در این زمینه گفت: به لحاظ داشتن دوربینهای ثبت تخلف رتبه سوم، دستگاههای تردد شمار رتبه دوم و در بحث دوربینهای نظارت تصویری رتبه دوم کشور را داریم که در حال اضافه نمودن تعداد 56 دوربین به این سیستم هستیم.
وی اظهار
داشت: بیشترین فرسودگی ناوگان حمل و نقل جادهای بار در اصفهان و تبریز
است که با ارائه تسهیلات با سقف آزاد درصدد رفع این معضل هستیم.
انتهای پیام/م