مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل گفت: مصرف CNG در ۹ ماهه سال ۹۵ از مرز ۱۴۷ میلیون متر مکعب در استان اردبیل گذشت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدحجت مدنی در جلسه بررسی میزان سوخت مصرفی در استان اردبیل اظهار داشت: میزان مصرف CNG در 9 ماهه امسال به مقدار 147 میلیون و 430 هزارمتر مکعب بوده که نسبت به 9 ماهه سال 94 به میزان 138 میلیون و 563 هزار متر مکعب معادل 6.4 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به مصرف روزانه CNG در سطح استان و جایگاه‌های سوخت بیان کرد: متوسط مصرف روزانه امسال CNG در 62 باب جایگاه سوخت در منطقه 534 هزار متر مکعب بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل از کاهش مصرف بنزین در همین مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشت خبر داد و افزود: بر همین مبنا و از بابت افزایش مصرف CNG امسال مقدار 147 میلیون و 500 هزار لیتر بنزین در سطح استان صرفه‌جویی شده است.

مدنی تصریح کرد: مصرف CNG در آبان‌ماه امسال 13 میلیون و 850 هزار متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.9 درصد کاهش داشته است که این میزان کاهش مصرف در این مدت مربوط به برودت هوا و بارش سنگین برف که سبب قطع برق و افت فشار گاز در منطقه شده بود است به‌طوری که این افت فشار گاز سبب تعطیلی جایگاه‌های CNG برخی شهرهای استان شد.

وی گفت: با احتساب متوسط میزان سوختگیری CNG برای هر خودرو 13 متر مکعب می‌توان گفت که در طول 9 ماه گذشته 11 میلیون و 340 هزار خودرو در 62 باب جایگاه CNG استان سوختگیری کرده‌اند که متوسط روزانه 4 هزار و 200 خودرو بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.