همدان؛

بیش از 13 هزار وقایع ازدواج در استان همدان

معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان همدان گفت :در 9 ماهه سال جاری سیزده هزار و149مورد وقایع ازدواج در استان همدان به ثبت رسیده است.

بیش از 13 هزار وقایع  ازدواج در استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛منوچهر فرزام در جمع خبرنگاران و بمناسبت روز ملی ثبت احوال با اشاره به اینکه این تعداد ازدواج نسبت به مشابه سال گذشته 3/1 درصد کاهش داشته است افزود:در این مدت 2 هزارو955 مورد وقایع طلاق به ثبت رسیده است که نسبت به مشابه پارسال 2/2 دهم درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: میانگین سن ازدواج را 28 سال گزارش شده است که نسبت به میانگین کشوری یکسان است.
فرزام با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 51 هزار جلد شناسنامه در استان همدان تعویض شده است بیان کرد: یکی از عوامل مهم در تعویض شناسنامه افرادرسیدن به سن 15 سالگی است که بدلیل تحولات و افزایش در صفحات شناسنامه این کار ضروری است.

وی با بیان اینکه در 8 ماهه سال جاری دویست و23 هزار متقاضی کارت هوشمند ملی به ثبت رسیده است گفت: تاکنون 140 هزار کارت هوشمند صادر شده وتحویل افراد متقاضی داده شده است،همچنین در 9 ماهه امسال هم 372 هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند.

وی به طولانی شدن صدورکارت های ملی هوشمند اشاره کرد و یادآور شد:تاکنون با یک خط تولید پاسخگوی افراد در این باره بوده ایم وبعلت افزایش 8 درصدی تقاضا کارت ملی هوشمند از سوی مردم هم اکنون یک خط تولید دیگرافزوده ودر حال خدمت رسانی به مردم است که در فاصله زمانی 2 ماه کارت هوشمند افراد تحویل داده خواهد شد.

معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان همدان هزینه قابل پرداخت برای ثبت نام کارت هوشمند ملی در دفتر های پیشخوان پستی را 30هزار پانصد تومان اعلام کرد وادامه داد: در صورتی که پیش ثبت نام از سوی خود متقاضی انجام شده باشد این مبلغ به 27 هزار وپانصد تومان کاهش خواهد یافت.

فرزام به تغییر نام شناسنامه ای اشاره وخاطر نشان کرد: مطابق قانون ثبت احوال کشوری در 8 مورد امکان تغییر نام در شناسنامه افراد انجام می شود.

وی واژه های نامناسب اسمی،اسامی بیش از 2 کلمه،وجود واژه های خارجی ومطابقت نداشتن اسامی با فرهنگ اسلامی را از جمله مواردی که می توان اسم شناسنامه ای خودرا تغییر داد برشمرد.

این مسئول اضافه کرد : در 9 ماهه نخست سال جاری نیز یک هزارو210 مورد تغییر نام خانوادگی در استان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.