تبریز؛

برگزاری همایش ملی "پیشگامان بصیرت" در دانشگاه تبریز

رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش ملی "پیشگامان بصیرت" در دانشگاه تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اورنگی در رابطه با اهداف برگزاری این همایش گفت: این همایش در راستای زنده نگه داشتن حرکت تاریخی مردم آذربایجان به ویژه مردم تبریز در 8 دی ماه سال 88 برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مردم آذربایجان در برهه‌های مختلف تاریخی همچون نهضت مشروطه، 29 بهمن سال 56 و پیروزی انقلاب اسلامی بصیرت خود را نشان داده و نقش تاریخی خود را ایفا کردند، اظهار کرد: مردم تبریز در 8 دی ماه سال 88 علیه فتنه راهپیمایی کرده و نفرت خود را از این توطئه دشمن اعلام کردند و بدین ترتیب بود که مردم دیگر شهرهای ایران نیز با الگو برداری از مردم تبریز در 9 دی ماه به پا خواسته و راهپیمایی کردند.
اورنگی ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «آذربایجان سر ایران است» نشأت گرفته از بصیرت و آگاهی مردم آذربایجان است.
 
وی با اشاره به نامگذاری روز 9 دی از سوی مقام معظم رهبری به نام «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»، تأکید کرد: حرکت مردم تبریز در 8 دی که زمینه‌ساز راهپیمایی 9 دی شد، برگ زرینی در تاریخ آذربایجان است.
اورنگی در خصوص سخنرانان این همایش، گفت: حجت الاسلام حاجی صادقی، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه و آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از سخنرانان اصلی این همایش هستند.
به گفته وی، همایش ملی پیشگامان بصیرت روز چهارشنبه 8 دی ماه از ساعت 14:30 در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود و شرکت در این همایش برای عموم مردم آزاد است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.