کرمان؛

40 مرکز نیکوکاری در کرمان با هدف توانمندسازی محرومان ایجاد شدند

رئیس شبکه‌های مردمی کمیته امداد گفت: کمک‌های مردمی در هشت ماه نخست سال 27 میلیارد ریال بوده که در زمینه اشتغال، جهیزیه، درمان، معیشت و ... استفاده شده است.

40 مرکز نیکوکاری در کرمان با هدف توانمندسازی محرومان ایجاد شدندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، حمید شعبانی رئیس شبکه‌های مردمی و عام‌المنفعه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان بعد از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی و تعامل با موسسات و خیریه‌های عام‌المنفعه سطح استان کرمان اظهار داشت: شبکه‌های مردمی با اهداف ایجاد شبکه ارتباطی و حمایتی تاسیس شده‌اند و کاملا مردمی هستند و به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند.

وی ادامه داد: شناسایی، ارتباط و تعامل با موسسات خیریه و مردمی از اهداف دیگر تاسیس شبکه‌های مردمی است.

رئیس شبکه‌های مردمی و عام‌المنفعه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان افزود: استان کرمان دارای 40 مرکز نیکوکاری است و با هدف توانمندسازی محرومان ایجاد شدند و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در هشت ماه نخست سال جاری بالغ بر 27 میلیارد ریال بوده که در زمینه اشتغال، جهیزیه، درمان، معیشت و ... استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه محرومیت‌زدایی و فقر مشارکت مردمی است، ابراز داشت: مشارکت مردمی به نوعی حل مشکلات مردم توسط خود مردم است و امروز می‌خواهیم از مثلث خدمت استفاده کنیم.

شعبانی با تشریح عملکرد مثلث خدمت عنوان داشت: موسسات عام‌المنفعه و خیریه، مردم و کمیته امداد از اضلاع این مثلث هستند و با وجود این مثلث می‌توانیم حس نوع دوستی و مسئولیت اجتماعی را در افراد زنده کنیم و با این اقدام قدم بزرگی را در مبارزه با فقر برداشته‌ایم و این مثلث می‌تواند یک الگوی ملی باشد.

وی گفت: حاصل از این مثلث خدمت، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی و رفع فقر را در پی دارد و نیازمندان واقعی هم شناسایی خواهند شد و گامی موثر در زمینه توسعه توانمندسازی است و می‌توان از این حلقه برای توانمندسازی افراد تحت پوشش استفاده کرد.

شعبانی ابراز داشت: با همکاری و تعامل می‌توان شناخت صحیحی از پیرامون خود داشته باشیم و راه را هموار کنیم تا مردم بتوانند در هر زمینه‌ای که دوست داشته باشند فعالیت کنند.

وی مثلث خدمت را دارای ابعاد مثبت گسترده‌ای دانست و افزود: امروزه جامعه نیاز به این همگرایی و همبستگی دارد و این همکاری سه جانبه اهداف خوبی از جمله افزایش خدمت‌رسانی، تقسیم کار، جلوگیری از سوءاستفاده‌ها، جلوگیری از هدر رفتن خدمات و زحمات، امنیت و نشاط اجتماعی و ... دارد.

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی شعبه صندوق ولایت در کرمان خبر داد و گفت: می‌توان از مزایای مستقر شدن شعبه‌ای از صندوق ولایت در استان کرمان بهره برد.


انتهای پیام/
برچسب ها: کرمان ، نیکوکاری ، خیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار