معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اجرای طرح جمع آوری مواد غذایی غیر مجاز در شرق و غرب این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر شکرالله سلمان زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به افرایش عرضه مواد غذایی غیر مجاز در مراکز تهیه و توزیع، طرح جمع آوری مواد غذایی غیر مجاز در شهرستان اهواز در حال انجام است.

وی افزود: به منظور اجرای این طرح هماهنگی های اولیه از دو هفته پیش با برگزاری جلسات بین بخشی با حضور مسئولین اتحادیه های سوپرمارکت، لبنیات فروشی و بنکداران و همچنین نماینده دستگاه قضایی صورت گرفت و اطلاع رسانی های لازم به مراکز تهیه و توزیع از طریق اتحادیه و نصب بنر در سراسر شهر انجام شد.

سلمان زاده تصریح کرد: با اجرای این طرح تیم های بهداشت محیط در قالب اکیپ های دو یا سه نفره در ساعت های صبح، عصر و شب اقدام به بازدید از مراکز تهیه و توزیع نموده و مواد غذایی غیر بهداشتی از جمله کیک ها، شیرینی ها، ساندویچ ها و نان های فاقد مجوز و همچنین ترشی ها، خیارشورها و عرقیجات بدون مشخصات بهداشتی جمع آوری شده و پیگیری های حقوقی در مورد آنها صورت می گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه به دلایل اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: نگرانی از بروز مسمومیت ها ناشی از تقلب در ساخت مواد غذایی و افزایش بیماریهای منتقله از غذا از مهم ترین دلایل اجرای این طرح است.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در خصوص عرضه سیگار و سایر محصولات دخانی نیز اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر شاهد گسترش تبلیغ مصرف مواد دخانی در قالب ایجاد استندها و ویترین های فروش سیگار که حاوی تصاویر مربوط به محصولات شرکت های دخانی هستند در سوپرمارکت ها و مراکز عرضه مواد غذایی هستیم و ارائه مواد دخانی به این نحو باعث جلب توجه و از بین بردن قبح مصرف مواد دخانی می شود در حالی که این اقدامات مصداق نقض ماده 3 قانون جامع گسترش مبارزه با دخانیات در خصوص منع تبلیغات محصولات دخانی می باشد.

شکرالله سلمان زاده ادامه داد: با توجه به حوزه نظارتی این معاونت، بررسی مصادیق موضوع در دستور کار بازرسان بهداشت محیط حین مراجعه به سوپرمارکت ها و مراکز عرضه موادغذایی قرار گرفته است و در صورت مشاهده، اخطار جمع آوری استند و ویترین به متصدی داده خواهد شد و در صورت عدم رفع تخلف به مراجع ذیصلاح معرفی می گردند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مراکز عرضه ادوات قلیان بعضا شاهد عرضه این محصولات در قالب ویترین های جذاب و خیره کننده هستیم، بنابراین به استناد ماده قانونی فوق برخورد با مصادیق این موضوع هم در بازرسی بازرسان بهداشت محیط مدنظر قرار گرفته است و عرضه کنندگان ادوات قلیان باید بنحوی محصولات خود را ارایه نمایند که جلب توجه و تبلیغ و رقبت مصرف مواد دخانی را ننماید.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.