نخستین نشست هم اندیشی الگوی گسترش دانش های میان رشته ای در دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ دکتر علیرضا بیگلری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: گسترش رشته های میان رشته ای از مهمترین راهبردهای توسعه آموزش عالی کشور است.  
وی افزود: از جمله رسالت های مهم حوزه آموزش، پاسخگویی به نیازهای جامعه می باشد و رشته مقاطع موجود قابلیت پاسخگویی لازم را ندارند و ضروری است تا با از میان برداشتن مرزهای دانش، زمینه لازم برای گسترش دامنه های دانش در حیطه های میان رشته ای فراهم شود.
معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه اضافه کرد: با احساس نیاز بجا و به هنگام به ایجاد یک همگرایی و هم افزایی و تقسیم کار کشوری در زمینه دست یابی به الگویی شایسته در گسترش دانش های میان رشته ای، دانشگاه علوم پزشکی زنجان را که مرکزیت کلان منطقه شش آمایشی کشور را نیز بر عهده دارد مأمور به تمرکز و ارائه راهکار جهت گسترش الگوی دانش های میان رشته ای در قلمرو علوم پزشکی کشور نموده است.  
گفتنی است در این نشست موضوعات مختلفی در جهت دستیابی به اهداف مأموریت محوله مورد بحث و بررسی و تبادل نظر مدعوین قرار گرفت که از آن جمله می توان به موضوع ضرورت و فلسفه وجود رشته های میان رشته ای، مکانیسم و استراتژی های دستیابی به دانش های میان رشته ای و نیز حیطه های مورد نیاز جهت گسترش رشته های میان رشته ای اشاره نمود.
 
انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.