زنجان؛

عبور بیش از هفت میلیون وسیله نقلیه ازمحورهای مواصلاتی استان زنجان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان از ثبت بیش از هفت میلیون تردد در آذرماه امسال از محورهای مواصلاتی استان زنجان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ایرج دست نشان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با اعلام این خبرگفت : با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با 58 دستگاه ترددشمار برخط در محورهاي بين شهری استان، در آذر­ماه  امسال تعداد 7.091.848 تردد وسيله نقليه در 29 مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (58 مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.
وی افزود : در این مدت تعداد ترددها در جاده­های کشور حدود 384 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 20 ام کشور را داراست.  
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای  استان زنجان اضافه کرد: یشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین(خروجی استان) با 404هزارو696 تردد و محور خرمدره-ابهر با 372هزارو497 تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با 121هزارجابجایی صورت گرفته است.
دست نشان  بابیان اینکه درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين اختصاص داشته است (با 1.772.591 وسيله نقليه سنگين) در حالیکه میانگین کشوری 16درصد بود و استان زنجان در رتبه 7 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جادهها قرار دارد تصریح کرد : ميانگين كاركرد دستگاههای ترددشمار در اين مدت 96 درصد بوده‌است.
وی با بیان اینکه  ميانگين نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهای استان در اين مدت، 176 وسيله نقليه در هر ساعت بوده است ادامه داد: ميانگين كشوری اين نرخ در اين مدت 312 وسيله نقليه می باشد.  
استان زنجان در خصوص نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي مواصلاتی، رتبه 21 را در كشور داراست.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای  استان زنجان  تصریح کرد:بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان-قزوین(خروجی استان) با 562 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورتکاب- دندی با 17 تردد در ساعت صورت گرفته است.
دست نشان خاطر نشان کرد:نرخ جریان تردد وسايل نقليه سنگين در كل محورهای مواصلاتی استان زنجان در اين مدت 44وسیله نقلیه سنگين در ساعت بوده است.  
در حاليكه ميانگين كشوری اين نرخ 50 وسیله نقلیه سنگين بوده و استان زنجان رتبه 15 را در كشور داراست.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.