هلال احمر،یکی از مهم‌ترین نهادهای بشردوستانه در دنیا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ضیائی،رئیس جمعیت هلال احمر کشور ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: هلال احمر یکی از مهم‌ترین نهادهای بشردوستانه در دنیا است که نژاد، مرز و جنس نمی‌شناسد.

وی افزود: هلال احمر نهاد دولتی نیست و نمی‌خواهد دولتی باشد بلکه به نوعی جمعیت هلال احمر یک سازمان و سرمایه اجتماعی است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه اقدامات این نهاد بر مبنای خدمات داوطلبانه است، گفت: هلال احمر خدمات فراوانی را در سطح دنیا انجام می‌دهد که مبنای آن کاهش آلام بشری، توسعه سلامت انسان‌ها و حفظ کرامت انسانی است.

ضیائی با اشاره به اینکه این نهاد در سطح کشور سابقه 95 ساله دارد،افزود: بیشترین تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر مربوط به پنج کشور دنیا بوده که ایران نیز جزو این کشورها است، که این آمار نشان از وجود روحیه ی نوعدوستی با توجه به اعتقادات و اصول اسلامی مردم ایران است.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر بخش جوانان است،گفت: جوانان با عضویت در جمعیت هلال احمر یاد می‌گیرند چگونه به دیگران کمک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی،نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار افزود: از خصوصیات جمعیت هلال احمر دوستی در وقت گرفتاری است.

وی با بیان اینکه کار جمعیت هلال احمر خدمت‌رسانی به بندگان خدا است، گفت: کار جمعیت هلال احمر بدون شک عبادت است، زیرا تنها با نیت رضای خداوند به کمک انسان‌ها می‌پردازند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.