مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت : شهر اراک از طرف یونسکو به عنوان صدمین شهر آموزش محور جهان شناخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، غلامرضا فتح آبادی در نشست هیات اندیشه ورزی استان مرکزی که در صدا و سیمای مرکز اراک برگزار شد از اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان و انتخاب شهر اراک به عنوان پایلوت اجرای این طرح 5 ساله خبر داد.

وی افزود: بر اساس این طرح، 18 مدرسه در اراک از سیستم مدیریتی آموزش و پرورش خارج و مطابق مفاد سند بنیادین آموزش و پرورش اداره و نتایج آن ارزیابی می شود.

این طرح پیش از اراک در ۹۹ شهر از شهرهای جهان که از سوی سازمان یونسکو به عنوان شهرهای آموزش محور شناخته می شوند اجرا شده است.

فتح آبادی در ادامه این جلسه به بحث 18 آسیب اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و.. اشاره کرد و گفت: در بحث طلاق استان مرکزی جزو 5 استان با آمار بالایی قرار دارد که جا دارد برای کاهش این آسیب اجتماعی همه دستگاه ها و رسانه ها تلاش کنند .

فتح آبادی از رسانه ها به ویژه صدا و سیمای استان خواست با تهیه برنامه های مختلف در حوزه آسیب های اجتماعی در راه کاهش این مشکلات با هماهنگی سایر دستگاه ها تلاش کنند .

قربانی جم مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی هم از آمادگی این رسانه برای انعکاس مشکلات اجتماعی و دریافت پاسخ مسئولان در برنامه های مختلف صدا و سیما خبر داد و گفت: هم اینک برنامه هایی با محتوای بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی از رادیو و تلویزیون شبکه آفتاب در حال پخش است و کاهش آسیب های اجتماعی مد نظر برنامه سازان و مدیران رسانه استانی قرار دارد.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.