گیلان؛

مشارکت بیش از 3 هزار گیلانی در طرح ملی گردشگری اجتماع محور روستایی

3 هزار و379 صاحب خانه های روستایی گیلان در طرح ملی گردشگری اجتماع محور روستایی مشارکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

معاون رفاه اجتماعی ، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی امروز در مراسم اختتامیه طرح ملی گردشگری اجتماع محور روستایی گیلان که در رشت برگزار شد گفت : در این طرح ملی که از خرداد امسال بصورت آزمایشی در گیلان اجرا شد برای توسعه گردشگری ، روستائیان خانه هایشان را به گردشگران اجاره دادند.

احمد میدری افزود : با این کار علاوه بر توسعه صنعت گردشگری درآمد روستائیان افزایش و آمار بیکاری جوانان روستایی هم کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح گردشگری اجتماع محور روستایی خانه های مناسب اقامت گردشگران گیلان در روستاها به ویژه روستاهای نمونه گردشگری شناسایی و به صاحبانشان آموزش داده شد گفت : روستائیانی که کارشناسان ، خانه هایشان را برای اقامت گردشگران تایید کردند باید در پایگاه اینترنتی رفاه نام نویسی و در دوره آموزشی شرکت کنند.

معاون رفاه اجتماعی ، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد : به این افراد برای فراهم کردن امکانات اولیه پذیرایی و اقامت گردشگران در خانه هایشان کمک هم می شود.

احمد میدری تصریح کرد : برای اجرای آزمایشی طرح گردشگری اجتماع محور روستایی در گیلان 3 میلیارد ریال هزینه شد.

وی خاطر نشان کرد : گردشگری اجتماع محور روستایی نوعی گردشگری است که در آن گردشگر با هزینه کمتر با آداب ، رسوم و فرهنگ های بومی - محلی بیشتر آشنا می شود.

رضا علیزاد مدیرکل گردشکری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گیلان نیز با اشاره به اینکه امسال 40 میلیون گردشگر به این استان سفر کردند گفت : روستاهای گیلان مستعد جذب گردشگر است و این فرصتی برای تحقق توسعه پایدار، افزایش درآمد و رونق مشاغل خانگی خواهد بود.

محمد رضا پارسی مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه یکی اهداف این نهاد حمایتی توانمند سازی و افزایش بنیه اقتصادی خانوارهای مددجو است گفت : گردشگری اجتماع محور روستایی راهکاری برای تحقق این هدف است.

محمد احمدی پور معاون سیاسی وامنیتی استاندار گیلان نیز گفت : با اجرای طرح گردشگری اجتماع محور روستایی از مهاجرت روستاییان جلوگیری می شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.