رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین گفت: برگزاری رقابت های بین المللی اسکی در ایران باعث می شود با کمترین هزینه کلاس بندی و رنکینگ ملی پوشان را ثبت کنیم.

عیسی ساوه شمشکی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: به منظور کلاس بندی پزشکی و کسب رنکینگ جهانی 20 ملی پوش اسکی کشورمان تصمیم گرفتیم که اواخر دی ماه مسابقات بین المللی اسکی جانبازان و معلولین را با حضور سه کشور ترکیه،ارمنستان و کرواسی در پیست دیزین استان تهران برگزار کنیم چرا که این اقدام باعث می شود فدراسیون جانبازان و معلولین با هزینه کمتری تعداد ورزشکاران بیشتری را به تائید فدراسیون جهانی برساند.

وی افزود: با برگزاری مسابقات اسکی در داخل کشور، ما با یک تیر چند نشان خواهیم زد چرا که در کنار ثبت رنگینگ ورزشکاران با برگزاری کلاس های آموزشی می توانیم سطح فنی داوران و پزشکان مان را ارتقا می دهیم.

رئیس انجمن اسکی در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی در دیزین گفت: سه کشور ارمنستان، ترکیه و کرواسی در این رقابت ها حضور خواهند داشت و ورزشکاران در روزهای 14 و 15 دی ماه در ماده اسنوبرد در پیست دیزین،19 و 20 دی ماه در ماده آلپاین مارپیچ بزرگ در پیست دربندسر و روزهای 27 و 28 دی ماه در ماده آلپاین مارپیچ کوچک در پیست دیزین به رقابت می پردازند در پایان این رقابت ها مطابق قوانین جهانی به نفرات برتر مدال و حکم قهرمانی اهدا می شود.

ساوه شمشکی تصریح کرد: در این مسابقات ملی پوشان ما علاوه بر کلاسبندی پزشکی دارای رنگینگ جهانی خواهند شد که از طریق آن می توانند سهمیه پارالمپیک زمستانی را کسب کنند.

رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین در خصوص ملی پوشان دعوت شده به این رقابت ها عنوان کرد: ابوالفضل مدائن، بهرام سلیمانی، احمد ساوه ای، عباس دیانی اصل، ابوالفضل خطیبی، پژمان مزینانی، حسن میرزاحسینی، رمضانعلی جیرودی، سید امیررضا رضوی عرب، علی رحیمی، مهدی پهناور، مهدی حسین زاده، مرتضی شیری، اصلان کبیری عباسی و مهدی طهماسبی در رشته آلپاین، جاوید احسانی شکیب، اشکان لطیف التجار، امیر اردلان طاووسی، پوریا خلیل تاش و حسین سولقانی در رشته اسنوبرد و اردوان ساوه شمشکی، سید احمد جعفری، صدیقه روزبه، جواد سولقانی و مسعود سراجی فردین در دو رشته آلپاین و اسنوبرد در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه بیان کرد: برای افزایش آمادگی ملی پوشان حاضر در این رقابت ها از روز چهارشنبه 8 دی ماه اردوی آمادگی تیم ملی را زیر نظر مربیان آغاز می کنیم و در نظر داریم برای حفظ آمادگی ورزشکاران اردوهای کوتاه مدت دیگری نیز بعد از اتمام این مسابقات تا پایان سال برگزار کنیم.

ساوه شمشکی در پایان خاطر نشان کرد: دیمیتری لازاروفسکی رئیس صربستانی ورزش های زمستانی پارالمپیک برای نخستین بار جهت برگزاری دوره داوری اسکی به ایران می آید و این در تاریخ ورزش جانبازان و معلولین بی سابقه است و حضور رئیس IPC در کشور باعث می شود تا از نزدیک امکانات و تجهیزات پیست را بررسی کند و در آینده با میزبانی ایران برای مسابقات جهانی موافقت کند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار