معاون سابق فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق گفت نیروهای عراقی با شجاعت تمام به جنگ‌های خیابانی خود در موصل ادامه می‌دهند.

نیروهای آمریکایی قصد ندارند وارد درگیری مستقیم با داعش در عراق شوند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ژنرال مارک کیمیت، معاون سابق فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق در گفتگویی زنده درباره اظهارات سرهنگ سیلویا که گفته بود نیروهای زمینی آمریکایی در عملیات آزادسازی شهرها با نیروهای عراقی ادغام خواهند شد، گفت: در ابتدا می خواهم بگویم که سرهنگ سیلویا اشتباه بزرگی مرتکب شد و رسانه ها نیز از گفته های وی برداشت اشتباهی داشتند. هیچ سیاست جدیدی برای قرار دادن این نیروها در نزدیکی مناطق جنگی نیست. شاید مشارکت آنان گسترده تر از پیش شود اما نه در زمینه جنگیدن در کنار نیروهای مبارزه با تروریسم، بلکه ممکن است از این نیروها در آموزش نیروهای عراقی و پلیس فدرال استفاده شود. به نظرم آنچه اتفاق افتاد برداشت نادرستی از گفته های سرهنگ سیلویا بود. فرماندهان نظامی آمریکا تاکید کردند سیاست جدیدی در رابطه با نیروهای آمریکایی حاضر در عراق وجود ندارد و ما در پی حمله دوباره به عراق نیستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: سرهنگ سیلویا اشتباه می کند و به نظر می رسد دستورات را درست متوجه نشده است. می خواهم اطلاعات رسیده را تصحیح کنم، نیروهای زمینی آمریکایی در کنار نیروهای عراقی وارد درگیری ها نخواهند شد بلکه همانند گذشته در خطوط پشتی نبرد ها حضور خواهند داشت و به نیروهای مبارز مشاوره خواهند داد.

مارک کیمیت در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات سیلویا رسما تکذیب شده است گفت: نیروهای آمریکایی حاضر در عراق اظهارات وی را تصحیح کردند و شرایط موجود را توضیح دادند، اظهارات سرهنگ سیلویا جای تاسف دارد اما شرایط موجود به گونه ای است که هیچ تغییری در سیاست کمک نظامی نه از طرف واشنگتن و نه از طرف عراق صورت نگرفته است.

معاون سابق فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق درباره شرایط مبارزه با تروریسم در استان نینوا نیز گفت: باید بدانیم که این نوع جنگ های خیابانی برای سربازان از سخت ترین انواع نبرد است زیرا دشمن پنهان است و مناطق را بمب گذاری می کند و با منفجر کردن خیابانها مانع پیشروی خودروهای نظامی می شود. نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق بسیاری از سربازان خود را از دست دادند، اما آنها با شجاعت تمام تمایل دارند تا این نبرد را خانه به خانه و خیابان به خیابان ادامه دهند، هیچ ارتش دیگری در جهان وجود ندارند که تحمل چنین جنگ خیابانی را داشته باشد، روسها در گروزنی، آلمانها در جنگ جهانی دوم در استالینگراد و آمریکاییها در ویتنام عدم توانایی خود در تحمل چنین جنگی را مشاهده کردند. پیش از این چندین بار گفته بودم که این جنگ، جنگ سختی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار