چرا کسی پولادگر را بازخواست نمی کند؟/ شورای فنی راه جدید برای فرار از واقعیت

کمتر از یک ماه از ناکامی تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی باکو می گذرد و هنوز تصمیم قاطعی در مورد تغییر سیستم مدیریتی فدراسیون گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی تکواندو کشورمان پس از ناکامی در المپیک ریو با اعتراض های مختلفی از سوی کارشناسان و منتقدان مواجه شد اما با این وجود کادر فنی تیم بدون تغییر به کار خود ادامه داد تا فاجعه اصلی در مسابقات فینال گرندپری و جام جهانی جمهوری آذربایجان رخ داد.

تیم ملی ایران با ۵ تکواندوکار در رقابت‌های گرندپری جمهوری آذربایجان به میدان رفت و با تک مدال طلای سجاد مردانی به کار خود پایان داد. این در حالی بود که بهنام اسبقی، آرمین هادی‌پور، مسعود حجی زواره و ابوالفضل یعقوبی نه تنها از کسب مدال بازماندند بلکه در همان مراحل ابتدایی با شکست برابر حریفان خود از دور مسابقات خارج شدند.

تیم ملی تکواندو مردان کشورمان در مسابقات جام جهانی جمهوری آذربایجان از سد تیم روسیه گذشت اما در برابر کره جنوبی و ترکیه نتیجه را واگذار کرد و از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماند و نتوانست عنوان نایب قهرمانی 2015 خود را تکرار کند.

بلافاصله پس از پایان مسابقات جمهوری آذربایجان، ذوالقدر رئیس سازمان تیم های ملی و بیژن مقانلو سرمربی تیم از سمت خود استعفا دادند و پولادگر با موافقت استعفا مانند گذشته صورت مسئله را پاک کرد و همچنان مشکلات پا برجا ماند.

اکنون پس از اتفاقات و ناکامی های زیاد تکواندو زمانی که آب ها از آسیاب افتاد، پولادگر تصمیم گرفت هفته آینده شورای فنی را با حضور کارشناسان موافق و منتقدان منصف برگزار کند و در این شورا گزینه های سرمربیگری تیم ملی را مورد ارزیابی قرار دهد.

با توجه به صحبت های اخیر رئیس فدراسیون تکواندو مبنی بر انتخاب احتمالی سرمربی تیم ملی از بین مربیان شاغل در لیگ و مسابقات کشوری، سیدنعمت اله خلیفه، پیام خانلرخانی، یوسف کرمی، فیض اله نفجم، مرتضی سلطانی، علیرضا نصرآزادانی، امید غلامزاده، فریبرز عسکری و برخی نفرات دیگر به عنوان گزینه های انتخابی سرمربی و مربی تیم ملی نام برده می شود.

این در حالیست که مشکل بسیاری از منتقدان با ریاست و نحوه مدیریت در فدراسیون است و پولادگر با انداختن توپ به زمین فنی ها باز هم  متهم ردیف چندم شد.

وزیر محترم ورزش و جوانان در روز های اخیر اعلام کرد که ایرادی در اعزام مربیان به خارج از کشور و شاغل بودن آنها نیست و این موضوع شاید به نوعی برداشت های متفاوت داشت و یکی از آنها حمایت غیر مستقیم وزیر ورزش و جوانان از مهماندوست سر مربی سابق ایران تعبیر شد و پولادگر این روز ها با برگزاری شورای فنی هم می خواهد ثابت کند دیکتاتور نیست و هم به نوعی ناکامی های اخیر را جبران کرده باشد.

به هر حال باید دید شورای فنی فدراسیون با حضور چه کسانی برگزار می شود و آیا این افراد می توانند با انتخاب گزینه مناسب برای سرمربیگری، تیم ملی به تکواندو کمک کنند یا نه؟ در این زمینه نظرات کارشناسان را جویا شدیم:

کریمی: نگرش مدیریتی در تکواندو باید تغییر کند

مرتضی کریمی سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو در این خصوص گفت: تشکیل شورای فنی بسیار خوب است و تصمیم گیری مناسبی است مشروط بر اینکه در این شورا فقط افراد مورد قبول پولادگر نباشند و از منتقدان و کارشناسان نیز دعوت شود.

وی ادامه داد: اما اگر این شورا همانند کمیته آسیب شناسی بعد از المپیک باشد باید گفت باز هم به در بسته خواهیم خورد زیرا شورای فنی باید به گونه ای باشد که با یک آسیب شناسی صحیح، نفر بعد برای تیم ملی انتخاب شود تا بتوانیم به آینده تکواندو امیدوار باشیم.

کریمی افزود: باید کارشناسان جسارت بیان را در مورد مشکلات تکواندو داشته باشند و با یک برنامه ریزی صحیح تکواندو را به سمت پیشرفت بیشتر سوق دهند.

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو درباره گزینه های سرمربیگری تیم ملی گفت: مربیانی که در لیگ حضور دارند کارنامه صاحب کارنامه مطلوبی هستند و هر یک از آنها که برای این سمت انتخاب شود می تواند به تکواندو کمک کند.

وی در ادامه عنوان کرد: همان طور که وزارت ورزش در خصوص عملکرد تیم استقلال جلسه ای را با هیئت مدیره این تیم برگزار کرد، حالا از وزیر در خواست داریم در مورد عملکرد تکواندو که در سطح جهان مطرح است نیز با حضور کارشناسان جلسه آسیب شناسی را برگزار کند و به مشکلات تکواندو و حواشی آن پایان دهد.

کریمی در پایان خاطر نشان کرد: مشکل این روزهای تکواندو نگرش مدیریتی آن است و اگر پولادگر دیدگاه خود را تغییر دهد می تواند با یک مدیریت صحیح تکواندو را به روزهای درخشانش برگرداند.


خراسانی: پولادگر باید شیوه مدیریتی خود را تغییر دهد

بیژن خراسانی کارشناس ورزش های رزمی در این خصوص گفت: امیدوارم پولادگر شیوه مدیریتی خود را تغییر دهد و دیگر مهره سوزی نکند و با یک نظارت صحیح از نیروهای قوی خود استفاده کند.

وی ادامه داد: وزیر ورزش باید با حضور کارشناسان و منتقدان جلسه ای را برگزار کند تا اتفاقات اخیر تکواندو مانند یک زخم کهنه نماند و مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.

خراسانی افزود: منتقدان و کارشناسان حاضر در شورای فنی باید نگاه درستی داشته باشند تا شرایط مناسب برای پیشرفت تکواندو ایجاد شود. اگر جلسه شورای فنی با نفراتی که به مشکلات این رشته واقف هستند برگزار شود می توان به بهبود عملکرد فدراسیون امیدوار شد در غیر این صورت باز هم روند ناکامی ها ادامه خواهد داشت.

کارشناس ورزش های رزمی در پایان خاطر نشان کرد: اگر گزینه مناسبی از مربیان داخل لیگ انتخاب شود و فکر تازه ای به تکواندو وارد شود به مرور حاشیه ها کم شده و تیم ملی به روزهای اوج خود بر می گردد.

مشکلات تکواندو در حال افزایش است و به نظر می رسد این رشته المپیکی نیاز به تفکرو ایده تازه دارد و اگر همین روند ادامه پیدا کند در مسابقات جهانی کره جنوبی ۲۰۱۷ شکست سختی در انتظار تکواندو ایران خواهد بود. با این اوصاف باید دید تکواندو چه مسیری را در آینده طی خواهد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار