رئیس سازمان املاک و اسناد کشور:

اجرای امضای الکترونیکی در ایام دهه فجر/نباید به مردم بگوییم ثبت رسمی خودرو هزینه زیادی ایجاد می کند

رئیس سازمان املاک و اسناد کشور گفت: امروز بی توجهی به ثبت رسمی باعث افزایش عاوی می شود.

اجرای امضای الکترونیکی در ایام دهه فجر/نباید به مردم بگوییم ثبت رسمی خودرو هزینه زیادی ایجاد می کندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همایش روز دفاتر اسناد رسمی که امروز (دوشنبه) در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهار داشت: سازو کار ثبت اسناد و املاک به عنوان یک امر حاکمیتی نقش زیادی در  کاهش دعاوی دارد .

وی افزود: طبیعتا وضع قانون باعث ایجاد نظم و قانون در جامعه است و طبعا این امر یک امر حاکمیتی قلمداد می شود و با توجه به آموزه های دینی این کار خدمت گذاری به مردم است .

تویسرکانی بیان داشت: همواره در نزاع بین سکولاریستم این نگاه وجود داشت که آیا دین می توان جامعه را هدایت کند وآنها می گفتند که احکام دینی برای گذشته است و امروز نیاز به وضع قوانین جدید دارد.

وی افزود:خوشبختانه در جامعه ما با انقلابی که به دست امام (ره)شکل گرفت اثبات کرد که احکام دینی می تواند جامعه را مدیریت کند  و طبیعتا حاکمان باید با توجه به نیازهای جامعه خدمت ارائه دهند که بعد از انقلاب اسلامی ابتدا دیده شد که وضع قوانین با رهبری امام شکل گرفت که برزگترین خدمت بود و امروز قوانین زیادی در جامعه ایجاد شده است .

رئیس سازمان اسناد د املاک کشور گفت: ما به عنوان خادمین جامعه باید ببینیم نیاز مردم چیست ؟امروز نیاز مردم توسعه ثبت رسمی است و همه ی ما دیدیم که جایی که ثبت رسمی ضعیف بود چه خسارت هایی متحمل شدیم  امروز اگر پدیده زمین خواری و بی نظمی در حوزه معاملات در بحث املاک واسناد داریم محصول کم توجهی به ثبت رسمی است و توسعه ثبت رسمی از نیاز های جامعه است به همین دلیل مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه چهار دستور در حوزه قوه قضاییه به دولت دادند که از این چهار دستور دو دستور مستقیم به ثبت رسمی باز می گشت.

تویسرکانی بیان داشت: متاسفانه در برخی بخش ها تبلیغ می شود که ما چه نیازی به ثبت رسمی داریم، اما همین افراد در حوزه های دیگر ثبت رسمی را قبول دارند.

رئیس سازمان اسناد واملاک کشور تاکید کرد:  در ماده 29اخذ جرائم رانندگی مباحث زیادی موجود دارد و در یک ماده به نقش دفاتر رسمی اشاره شده اما باز تبلیغ می شود که ضرورتی برای ثبت رسمی خودرو وجود ندارد و این باعث می شود هزینه های زیاددیگری در بخش های دیگری بدهیم و بنده بارها گفته ام این به صلاح جامعه نیست که عدم ثبت رسمی را تبلیغ کنیم.

تویسرکانی گفت: ما نباید با یک شیوه عوام پسند که به مردم بگوییم ثبت رسمی خودرو هزینه زیادی ایجاد می کند عدم ثبت رسمی خودرو را تبلیغ کنیم .

وی گفت: بنده بارها گفته ام  فهم ما از ماده 29این است که نقل وانتقال خودرو باید در دفاتر ثبت رسمی انجام شود و پس چرا قانون گذار به استقرار دفاتر ثبت رسمی در مراکز شماره گذاری اشاره داشته است.

تویسرکانی بیان داشت: اجزای حکومت وظیفه ارائه خدمات به روز به مردم هستند و ما اعتقاد داشتیم خدمات در دفاتر ثبت رسمی نیازمند یک تحول دارد.
وی افزود:  سالیانه 90میلیون سند و اوراق بهادار در دفاتر ثبت رسمی ثبت می شود و ما تلاش زیادی در جهت تغییر قوانین داشتیم و هزینه زیادی برای وارد کردن کاغذ های اوراق بهادار از خارج از کشور داشتیم که خوشبختانه امروز با الکتریکی شدن ثبت رسمی ده ها میلیون اوراق بهادار جمع شد تمام جعل های اسناد از بین رفته است و امروز به لحظه می توان از فراخوان ثبت احوال افراد را شناسایی کنید همه این موارد شاهد مسایلی است که در قبال مردم داریم .

وی ادامه داد : امروز با الکتریکی شدن ثبت رسمی 30میلیون مراجعه به دفاتر اسناد رسمی کاهش یافته است.

تویسرکانی بیان داشت: در نظر داریم در ایام دهه فجر گواهی امضای الکترونیکی را هم اجرا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار