ونزوئلا از درخواست کلمبیا برای همکاری با ناتو ابراز نگرانی‌ کرد

دولت ونزوئلا نگرانی‌ عمیق خود را نسبت به آغاز مذاکرات کلمبیا برای عقد توافق همکاری با ناتو ابراز داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اروپا پرس، وزارت خارجه ونزوئلا روز دوشنبه نگرانی‌ عمیق خود نسبت به اعلام «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهوری کلمبیا در مورد آغاز مذاکرات برای عقد توافق همکاری با 'ناتو' را ابراز داشت.

وزارت خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه ای به سانتوس یادآوری کرد که وی در سال 2010 میلادی به «هوگو چاوز» رئیس جمهوری فقید ونزوئلا وعده داده بود که با این سازمان اروپایی (ناتو) متحد نخواهد شد.

به گفته دولت ونزوئلا ، اعلام سانتوس ، شکست قولی است که رئیس جمهوری کلمبیا در سال 2010 به هوگو چاوز برای عدم انجام اتحاد نظامی با ناتو داده بود.

وزارت خارجه ونزوئلا در بیانیه خود یاداور شد: دولت ونزوئلا با قاطعیت با تلاش واردکردن عناصر خارجی‌ با قدرت اتمی‌ در منطقه که اقدامات آنها از سیاست جنگ طلبانه دفاع می‌ کنند و توافقات دوجانبه و منطقه ای را نقض می‌ کند، مخالف است.

ونزوئلا یادآور شد که کلمبیا بخشی از توافقات دوجانبه و منطقه ای نظیر اوناسور (اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی ) و سلاک (جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کاراییب ) را تشکیل می‌ دهد که توسط آن ، آمریکای لاتین و کاراییب به عنوان منطقه صلح اعلام شده است.

وزارت خارجه ونزوئلا تاکید کرد که اعلام رئیس جمهوری کلمبیا ، 'اصول باندونگ که باعث ایجاد جنبش عدم تعهد شده و به صراحت کشورهای عضو خود را ممنوع می‌ کند که بخشی از اتحاد نظامی را تشکیل بدهند ؛ بی‌ ارزش می‌ کند'.

دولت کاراکاس همچنین هشدار داد که از تمامی امکانات برای جلوگیری از اینکه سازمان های نظامی با پرونده های خطرناک جنگی و خشونت در جهان ؛ صلح را در منطقه آمریکای لاتین و کاراییب برهم زنند، استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار