پکن: برنامه فضایی چین در راستای امنیت ملی است

دولت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد مخالف هرگونه رقابت تسلیحاتی در فضااست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر؛ دولت چین در بیانیه ای اعلام کرد که برنامه فضایی این کشور در راستای حفاظت از امنیت ملی است. در ادامه این بیانیه تاکید شده است چین به استفاده صلح آمیز از فضا پایبند بوده و مخالف رقابت تسلیحاتی در فضااست.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، خواستار تقویت قدرت این کشور به عنوان یک قدرت فضایی شده است. دولت او نیز در همین راستا به آزمایش موشک‌های ضد ماهواره در کنار پرتاب‌های فضایی غیرنظامی پرداخته است.

چین تاکنون بارها اظهار کرده است برنامه فضایی اش دارای اهداف صلح آمیز است؛ اما وزارت دفاع آمریکا با اشاره به افزایش قابلیت ها و دامنه برنامه فضایی آن اعلام کرده است چین به دنبال فناوری‌هایی است که از فعالیت رقبای آن در فضا جلوگیری کند.

دولت چین در بیانیه اخیر خود اعلام کرد، برنامه فضایی بخش مهمی از استراتژی کلی پیشرفت کشور است. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: "چین همیشه به اصول استفاده از فضا برای کاربردهای صلح آمیز پایبند بوده و مخالف مسابقه تسلیحاتی در این خصوص است."

چین ماه گذشته طولانی ترین ماموریت انسانی خود را پس از ارسال 2 فضانورد به مدت 30 روز به آزمایشگاه "تیانگونگ 2" به پایان رساند. این آزمایشگاه فاز نخست برنامه چین برای ساخت یک ایستگاه فضایی دائمی تا سال 2022 به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار