گرگان؛

افزایش 90 درصدی جرائم اینترنتی در گلستان

جرائم اینترنتی در گلستان ۹۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ سرپرست پلیس فتا گلستان در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: در 9 ماه امسال نسبت به سال گذشته 94.69 درصد جرائم اینترنتی در استان افزایش پیدا کرده است.

وحید صاحبکاران افزود: بیش از 82 درصد پرونده های جرائم اینترنتی به مراجع قضایی ارسال شده و از این میزان 8 درصد منجر به رضایت شد و بیش از 9 درصد به استانهای دیگر برای بررسی و رسیدگی ارسال شده است.

وی ادامه داد: در 9 ماه اول سال گذشته بیش از 45 درصد پروندههای قضائی جرائم اینترنتی مربوط به برداشتهای غیرمجاز از حسابها بود و امسال این میزان امسال به بیش از 22 درصد رسیده که نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.

صاحبکاران اضافه کرد: پروندههای کلاهبرداری رایانهای از 7.75 درصد 9 ماه سال گذشته به 5.83 در سال 95 رسیده که 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پروندههای هتک حیثیت و جرائم علیه افراد از 34.84 درصد در سال گذشته به 49.8 درصد در 9 ماه اول امسال رسیده که بیش از یک ونیم برابر افزایش نشان میدهد.

سرپرست پلیس فتا گلستان گفت: همچنین امسال حدود 85 درصد مجرمان پروندههای اینترنتی را آقایان و 15 درصد را بانوان تشکیل میدهند که 59 درصد مجرمان سنی در بین 25 تا 39 دارند و 52 درصد آنان متاهل بودند.

صاحبکاران با اشاره به طرح مشارکت در پیشگیری اجتماعی از جرائم افزود: در صورت اجرا شدن این طرح جرائم فضای مجازی در گلستان کاهش مییابد و با استفاده از این طرح فرهنگ مناسب استفاده از اینترنت و فضای مجازی و سواد رسانهای توسعه پیدا خواهد کرد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.