275 نفر در سال های 93 و 94 در آب های ساحلی دریای خزر در3 استان شمالی جان باختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رئیس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی امروز در همایش منطقه ای پیشگیری از غرق شدن در دریای خزر در رشت گفت : در 2 سال گذشته 710 نفر در دریای خزر در معرض خطر غرق شدن قرار گرفتند که با تلاش ناجیان غریق و گروه های امداد و نجات 435 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند و 275 بقیه جان باختند.

علیرضا مغیثی با اشاره به اینکه 89 درصد غرق شدگان مرد و 11 درصد زن بودند افزود : بیشتر غرق شدگان جوانان زیر 30 سال هستند که بدون توجه به نکات ایمنی وارد دریا شدند.

وی هدف از نشست امروز را که با حضور نمایندگانی از استان های گیلان ، مازندران و گلستان تشکیل شد تدوین برنامه ای جامع برای پیشگیری از غرق شدن و راه های اطلاع رسانی و آموزش بیشتر شهروندان به ویژه گردشگران در مبادی ورودی شهرهای ساحلی عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم با تاکید بر آشنایی مردم با امواج شکافنده که بیشترین عامل غرق شدن شناگران است گفت : از برنامه هی وزارت بهداشت و درمان کاهش 90 درصدی غرق شدگان خزر از طریق آگاهی بخشی مردم ، بویژه ساحل نشینان است.

دکتر علی داودی همچنین از تلاش ها برای برگزاری اولین کنفرانس ملی پیشگیری از غرق شدن در دریای خزر با حضور نمایندگانی از سازمان جهانی بهداشت در اردیبهشت ماه آینده خبر داد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.