رئیس سازمان بسیج جامعه ی پزشکی آذربایجان شرقی گفت: 10هزار نفر در تبریز فرم اهدای عضو پر کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ایرجیان در اولین یادواره‌ی گرامیداشت 40 احیاگر سلامت و تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم در تبریز گفت: اگر شاهد پیشرفت در عرصه‌ی اهدای عضو در استان هستیم، همگی این تلاش‌ها را مدیون فعالیت‌های تیم‌های بسیج جامعه‌ی پزشکی مستقر در بخش‌های مختلف استان هستیم.
وی افزود: فعالیت حامیان سلامت و این تیم در سرما و گرما و شرایط‌ مختلف در راستای فرهنگ‌سازی و فضا‌سازی برای اهدای عضو، باعث رو آوردن مردم بصیر و آگاه استان به پر کردن فرم‌های اهدای عضو شد.
وی با بیان اینکه فعالیت ابتکاری فرهنگ‌سازی به منظور اهدای عضو، برای اولین بار در آذربایجان‌شرقی شروع شده است، گفت: این حرکت از استان ما شروع شده و امید است تا به سمت کشوری شدن پیش رود.
ایرجیان با اشاره به روز بصیرت، اظهار کرد: نبوغ سیاسی و اجتماعی مردم کشور و به خصوص مردم آذربایجان‌شرقی، سبب شکست اهریمنان در فتنه‌ی 88 شد و مردم تبریز همواره در برانداختن فتنه‌های علیه اسلام پیشقدم بوده‌اند.
وی عنوان کرد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 برخی شروع به تردیدافکنی در کار مسئولان و شورای نگهبان کردند و سعی در تفرقه‌اندازی میان مردم داشتند.
وی خاطرنشان کرد: مردم ما همواره در چنین صحنه‌هایی پشتیبانی خود را اعلام کرده و داغ ننگی بر پیشانی فتنه گران گذاشته‌اند.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این یادواره با اشاره به هفته‌ی بصیرت بیان کرد: حماسه‌ی 9 دی، حماسه‌‌ی بزرگی برای انقلاب اسلامی است و باید در ارزیابی‌هایمان این نکته را مورد توجه قرار دهیم که چقدر حامی ولایت بوده‌ایم و ملاک صرفا ظواهر نیست.
وی با بیان اینکه اهدای عضو امری بسیار پسندیده است، بیان کرد: اگر اهداکنندگان عضو یک بخش از بدن خود را هدیه کرده‌اند، شهدا همه‌ی اعضای خود را با تمام وجود به اسلام هدیه کرده‌اند و بسیار به جا است که این دو گروه در یک روز گرامی داشته شده‌اند.
گفتنی است 27 هزار نفر در صف پیوند هستند و روزانه هفت الی 11 نفر از بیماران منتظر پیوند جان خود را از دست می‌دهند و همچنین پنج الی هشت هزار نفر در کشور با مرگ مغزی جان خود را از دست می‌دهند و هر مرگ مغزی می‌تواند یک الی هشت نفر را از مرگ حتمی نجات دهد.
شایان ذکر است، اولین یادواره‌ی گرامیداشت 40 احیاگر سلامت آذربایجان‌شرقی و تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم در آمفی تئاتر مصلای تبریز و به همت بسیج جامعه‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.