ساری؛

کاهش 7 درصدی بارندگی

بارندگی در سه ماهه اول سال آبی از مهر تا آذر امسال در مقایسه با پارسال 7 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سید رضا موسوی مجد مدیر امور بهره برداری از تأسیسات آبی و برق آبی آب منطقه ا ی مازندران گفت : 70 درصد از ظرفیت 330 میلیون متر مکعبی سد های استان تا کنون آبگیری شد ه است که این رقم در مقایسه با پارسال حدود 10 درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت : این افزایش ناشی از مدیریت اعمال شده در سدها از جمله صرفه جویی بوده که در فصل زراعی گذشته در سدها ذخیره شده است .

مدیر امور بهره برداری از تأسیسات آبی و برق آبی آب منطقه ا ی مازندران تعداد آب بندان های استان 800 قطعه با ظرفیت حدود 370 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت : تاکنون 40 درصد از ظرفیت آب بندان ها آبگیری شده است که در مقایسه با سال گذشته حدود 5 درصد کاهش نشان می دهد .

سید رضا موسوی مجد با تأکید بر مشارکت کشاورزان در امر آبگیری آب بندانها ، آماده سازی سردهنه ها و لایروبی انهار افزود : باید تا قبل از شروع فصل زراعی نسبت به آبگیری کامل سدها و آب بندانها اقدام شود .

ظرفیت سدها و آب بندانهای استان حدود 700 میلیون متر مکعب است که با آبگیری کامل آنها بر 20 درصد از آب مورد نیاز کشاورزی تأمین می شود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار