اردبیل؛

خسارت 2 هزار و 800 میلیارد ریالی حوادث طبیعی در اردبیل

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: امسال بیش از 2 هزار و 800 میلیارد ریال خسارت مالی از جانب حوادث طبیعی از جمله سرما زدگی و خشکسالی متوجه کشاورزان و باغداران این استان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مسعود امامی یگانه در همایش اعضای مدیریت بحران خلخال افزود: در سال گذشته نیز حوادث طبیعی پنج هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی و اقتصادی این استان خسارت زد.

وی با اشاره به محدودیت های اعتباری برای جبران خسارات وارده گفت: با وجود این محدودیت ها ، یک هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته از محل اعتبارات ماده 12 به این استان تخصیص یافت که این رقم اعتباری با کل اعتبارات حوادث 10 سال گذشته استان اردبیل برابری می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان با بیان اهمیت ترویج فرهنگ بیمه در جامعه گفت: متاسفانه ضریب نفوذ بیمه در استان اردبیل 2 درصد است.

امامی یگانه ، آموزش همگانی برای پیشگیری و مقابله با بحران های طبیعی را از جمله راهکارهای اساسی در کاهش آسیب و آثار بلایای طبیعی بر شمرد و افزود: در این راستا امسال 30 هزار نفر آموزش برگزار و در کنار آن 80 رزمایش رویارویی و مقابله با بحران در مرکز و مناطق مختلف استان اردبیل برگزار شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.