همزمان با آغاز بارش برف و باران، سطح غالب راه های مواصلاتی لغزنده است و به خصوص با بارش برف در ارتفاعات، همراه داشن زنچیر چرخ الزامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس پلیس راه استان سمنان درباره آخرین وضعیت راه های استان سمنان و با بیان اینکه بارش برف و باران در بسیاری از محورهای مواصلاتی باعث لغزندگی جاده شده است، گفت: همزمان با آغاز بارش برف و باران، سطح غالب راه های مواصلاتی لغزنده است و به خصوص با بارش برف در ارتفاعات، همراه داشن زنچیر چرخ الزامی است از سوی دیگر در ساعات ادامه روز نیز  احتمال دارد که غالب راه های استان سمنان در مناطق برفگیر مانند خوش ییلاق، آهوان، دیباج، توسکستان، فولاد محله و...تردد به دلیل لغزندگی جاده به کندی صورت بپذیرد.
سرهنگ حسن خسروجردی افزود: با توجه به اینکه در برخی نواحی با مه گرفتگی شدید و کاهش دید نیز مواجه هستیم از مسافران عبوری از محورهای کوهستانی تقاضا داریم قبل از حرکت تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ، برف پاک کن و چراغ های مه شکن را مورد بازدید قرار دهند.
وی از گشوده بودن همه محورهای استان سمنان اعلام کرد: سالم بودن سیستم های گرمایشی خودرو داشتن سوخت کافی و غذای و آب کافی در خوردو در ایام فصل سرد سال می تواند به داشتن سفر لذت بخش کمک کند چراکه در مواقع مواجه شدن با بحران مسافران تا رسیدن نیروهای امدادی از حداقل امکانات در خودرو بهره باشند.
خسروجردی تصریح کرد: باتوجه به کویری بودن و یکنواختی جاده و گرم بودن فضای داخل خودرو باعث کاهش هوشیاری و خواب آلودگی رانندگان می شود لذا از رانندگان تقاضامندیم به محض احساس خستگی و خواب آلودگی از ادامه مسیر خودداری و در اولین استراحت گاه توقف کنند.
وی افزود: باتوجه به لغزندگی سطح جاده ها توجه کافی به جلو  و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می تواند از بروز تصادفات زنجیروار جلوگیری کند چراکه گاها در اثر ترمز ناگهانی خوردو و عدم ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقیله حوادث تلخی را در جاده ها شاهد هستیم و رعایت این موارد می تواند سفر خوبی را برای سرنشیان خودرو فراهم کند.
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.