مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تمامی محورهای مواصلاتی باز بوده و تردد به صورت ایمن و روان جریان دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛باقرجوان  با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تردد محورهای اصلی وجود ندارد، گفت: براساس اطلاعات واصله و همچنین با توجه به تعامل و همکاری راهداری استان و پلیس راه، محورهای مواصلاتی استان کاملا باز بوده و امدادگران جاده‌ای همواره در جاده‌ها حضور دارند تا مشکلی برای مردم پیش نیاید.
وی در خصوص وضعیت راه‌های روستایی نیز تاکید کرد: تا عصر دیروز حداکثر مسیر 100 روستا بسته بود که با امدادگران جاده‌ای در حال بازگشایی می‌باشد، هم‌اکنون نیز در حال بررسی روستاها هستیم تا با هموارسازی راه‌ها، مشکلی برای تردد مردم به وجود نیاید.
باقرجوان در توصیه‌ای اضافه کرد: با توجه به اینکه در نقاط برفگیر در اثر کولاک با شرایط نامساعد مواجه می‌شویم، از این رو ضرورت دارد مردم همواره در ایام زمستان تجهیزات ایمنی و به ویژه زنجیر چرخ را به همراه داشته و حتما طرز استفاده از آن را نیز آموزش دیده باشند.
وی با بیان اینکه، رانندگان حتماً قبل از مسافرت به محورهای برون ‌شهری، به طور آزمایشی نحوه‌ی استفاده و تنظیم زنجیر چرخ را امتحان کنند، خاطرنشان کرد: در برخی از موارد مشاهده می‌شود که در زمان ضروری، راننده طریقه‌ی استفاده از زنجیر چرخ را نمی‌داند و یا زنجیر چرخ معیوب است.
وی یادآور شد: رانندگان توجه داشته باشند، در مسیرهایی که به نوعی بارندگی و نزولات جوی جریان دارد با سرعت مطمئنه حرکت کرده و موارد ایمنی را نیز رعایت کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: مردم از سفرهای برون شهری غیرضروری خودداری کرده و اگر چنانچه ضروری است با تجهیزات کامل و با رعایت ایمنی در جاده‌ها تردد کنند.
وی بیان کرد: سامانه‌ی 141 نیز در دسترس است تا آخرین اطلاعات از وضعیت راه‌های استان را در اختیار مردم بگذارد، از این رو رانندگان قبل از حرکت با این شماره تماس گرفته و از وضعیت راه‌ها اطلاع یابند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.