مهناز فتاحی در حال نگارش رمان جدید با عنوان باغ مادربزرگ است که در آن به زندگی کردنشین ها در زمان دفاع مقدس می پردازد.

«باغ مادربزرگ»؛ رمانی درباره زندگی در جنگمهناز فتاحی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: زندگینامه مادربزرگم که یک خانم متمول و مومن بود، از کودکی تا زمان جنگ و حمایت او از بچه ها و نوه هایش را به صورت رمانی با عنوان «باغ مادربزرگ» نوشته‌ام. این کتاب توسط انتشارات سوره مهر تایید شده، مراحل آماده سازی را می گذراند و تا اوایل سال آینده آماده می شود.

وی ادامه داد: در اواخر جنگ که کردهای آواره عراق که با صدام دشمنی داشتند، به کردهای ایران پناه آوردند و ایرانی ها کمکشان کردند. مادربزرگ من هم جزو همین ایرانی های کمک دهنده به عراقی ها بود. تعدادی کرد عراقی در قسمتی از باغ ساکن شدند و مردم با آنها روابط نزدیکی داشتند. و من تلاش کرده ام قسمت هایی از دفاع مقدس را که در زندگی جاری بود، به نگارش دربیاورم.

این نویسنده درخصوص اثر آماده چاپ دیگرش گفت: برای گروه سنی کودک، کتابی با عنوان «دوستان عجیب پیامبر» نگارش کرده ام که فکر می کنم کار جدید و جالبی برای این گروه سنی است. این اثر که احتمالا به صورت مجموعه چهار قسمتی منتشر خواهد شد، دربرگیرنده چهار عنوان «موریانه و پیامبر»، «زمین و پیامبر»، «ابر و پیامبر» و «ماه و پیامبر» است.

فتاحی برای توضیحات بیشتر ابراز کرد: چند ماجرای برجسته زندگی پیامبر با نگاه و زاویه دید جدید در این داستانها پرداخته شده است. روایت ماجراها از نگاه عوامل طبیعی و آنها پیامبر را از دید خودشون بررسی می کنند. سعی کردم نگاه جهانی و کودکانه لحاظ شود. این کتاب را برای بچه های دنیا نوشتم که با مهربانی پیامبر آشنا شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.