رای الیوم نوشت: اظهارات شب گذشته وزیر خارجه آمریکا فاقد ارزش است.

اوباما و کری برای اوضاع وخیم سرزمین‌های اشغالی اشک تمساح می‌ریزند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه رای الیوم در سرمقاله امروز خود با اشاره به صحبت های شب گذشته جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا، نوشت: صحبت های دیشب جان کری، مهم بود و واقعیت آنچه را برای فلسطینی ها و زیر سایه اشغالگری اسرائیل رخ می‌ دهد، نشان می‌داد اما چرا جان کری و باراک اوباما طی هشت سال گذشته اینگونه صحبت نکردند و چرا منتظر شدند تا دوره آنها تمام شود؟ دولت اوباما و وزیر امور خارجه آن، که برای اوضاع وخیم سرزمین های اشغالی، اشک تمساح می‌ریزند و انتقادهای شدیدی به رژیم اشغالگر وارد می‌کنند، بیشترین حمایت مالی، نظامی و سیاسی را از تل آویو کردند و از مردم فلسطین فقط خواستند صبور و میانه رو تر باشند و از خشونت و مقابله با اشغالگری دور شوند. 

باراک اوباما، هدف اهانت های شرم آور نتانیاهو قرار گرفت، با وجود این، طی ده سال، سی و هشت میلیارد دلار به تل آویو کمک مالی و نظامی کرد که این مقدار کمک در تاریخ روابط واشنگتن و تل آویو، بی سابقه است. همچنین هواپیماهای اف سی و پنج، جدیدترین هواپیمای در زرادخانه آمریکا را در اختیار اسرائیل قرار داد، هواپیمایی که هیچ یک از هم‌پیمانان دیگر آمریکا، از جمله عربستان در اختیار ندارند. 

ما صحبت های بی ارزش کری را نمی‌خواهیم؛ زیرا اگر به آنچه دیروز گفت ایمان داشت، هشت سال پیش یا دست کم یکسال قبل از اینکه دولت آمریکا را ترک کند، این حرف‌ها را می‌زد. ما فریب حرف های کری را نخواهیم خورد و برای او دست نخواهیم زد و مطمئن هستیم که دولت اوباما، پشت مردم فلسطین را خالی کرد و از همه تعهداتش در خصوص تاسیس دو کشور دست برداشت. آمریکا در برابر چپاول اراضی کرانه باختری و قدس اشغالی سکوت کرد و جنگ های خونینی با پوشش و حمایت آمریکا بر ضد مردم بی دفاع غزه رخ داد و جان کری و دولت متبوعش، توجیه کردند که جنگ‌ها بر ضد غزه برای دفاع از خود بود. 

در پایان این سرمقاله آمده است: متاسفانه بعد از صحبت های جان کری، که ارزش واقعی ندارد، خواهیم دید که او به عنوان یک قهرمان مؤید حقوق کشورهای عربی و وزیر امور خارجه آمریکا که بیشترین انتقاد را از رژیم اشغالگر قدس کرد، مهمان دولت های عربی خواهد بود و برای او فرش قرمز پهن خواهد شد!


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار