نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان، اعلام کرد که مسکو، پکن و اسلام‌آباد برنامه‌ای برای گفت‌وگوهای صلح افغانستان ندارد زیرا هیچ درخواستی در این زمینه دریافت نشده است.

مسکو، پکن و اسلام‌آباد برنامه‌ای برای میانجیگری در گفت‌وگوهای صلح افغانستان ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: روسیه با چین و پاکستان هیچ برنامه‌ای برای میانجیگری در گفت‌وگوهای حکومت افغانستان با طالبان ندارد.

وی افزود: هدف از نشست سه‌جانبه مسکو گسترش همکاری‎های منطقه‌ای جهت بهبود وضعیت افغانستان بوده ‎است.

کابلوف اظهار داشت: تاکنون هیچگونه تقاضایی برای میانجیگری در گفت‌وگوهای صلح افغانستان از سوی هیچ یک از طرفین صورت نگرفته است.

نماینده پوتین در امور افغانستان گفت: به باور نماینده‎های روسیه، چین و پاکستان، یک ساختار جامع‌تر منطقه‌ای در افغانستان نیاز است تا در همکاری و همراهی با این کشور، اهداف تازه تعیین شوند.

به گفته کابلوف، در نشست‌های آینده نه تنها نماینده افغانستان بلکه مقام‎ها و نمایندگان کشورهای علاقمند به یافتن راه حل افغانستان، برای شرکت در این گونه نشست‎ها دعوت خواهند شد.

وی به اینترفاکس گفت که نشست سه‌جانبه با شرکت نماینده‎های چین، پاکستان و روسیه در سال 2016 میلادی، سومین نشست در سال جاری میلادی بود.

برگزاری نشست صلح افغانستان در مسکو بدون حضور نماینده افغانستان با واکنش‎های تند حکومت و نمایندگان پارلمان و سنای این کشور روبرو شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، پس از برگزاری نشست سه‌جانبه گفت که نمایندگان مسکو، پکن و اسلام‌آباد در نشست سه‌جانبه روسیه برای خروج نام برخی چهره‌های طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.