سه سناتور آمریکایی اظهار کرده‌اند روسیه به دلیل دخالت احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور با تحریم مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ آمریکا پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته، روسیه را به هک ایمیل های حزب دموکرات و دخالت در روند انتخابات متهم کرد. در همین راستا سه نفر از سناتورهای شناخته شده این کشور اعلام کردند روسیه و رئیس جمهور منتخب این کشور، احتمالا به دلیل این اقدام با تحریم مواجه خواهند شد.
 
دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، کلیه اتهامات وارده مبنی بر دخالت روسیه را رد کرده است.

انتظار می رود باراک اوباما، رئیس جمهور کنونی آمریکا، سیاست های تلافی جویانه جدیدی را در پاسخ به اتهامات وارده به روسیه اجرا کند. این اقدامات ممکن است شامل تحریم های جدید و تغییر روابط دیپلماتیک باشد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در پاسخ اظهار کرد: "اگر آمریکا واقعا اقدامات خصومت آمیز انجام دهد، پاسخ آن ها را دریافت خواهد کرد. هر اقدامی علیه تیم دیپلماتیک روسیه در آمریکا، فورا در قبال تیم دیپلماتیک آمریکا در روسیه صورت می پذیرد."

مسئولان سازمان سیا در آمریکا، اوایل ماه جاری به رسانه های این کشور اعلام کردند روسیه به احتمال زیاد در روند انتخابات ریاست جمهوری دخالت کرده است.

تیم ترامپ در پاسخ به این اتهامات اعلام کرد این گزارش ها را افرادی منتشر کرده اند که پیشتر گفته بودند عراق سلاح کشتار جمعی در اختیار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار