یزد؛

بهره برداری از بنای جدید کلینیک خاتم الانبیاء(ص)

بنای جدید کلینیک خاتم الانبیاء(ص) تا دو هفته آینده به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از بنای جدید کلینیک خاتم الانبیاء(ص)به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  علی دهقان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: ساختمان جدید کلینک خاتم الانبیاء(ص) طی دو هفته آینده به بهره برداری می رسد و بسیاری از مشکلات موجود از جمله فضای ناکافی کلینیک رفع می شود.

دهقان افزود: این ساختمان در پنج طبقه و هر طبقه آن به وسعت یکهزار و 100 متر مربع است افزود: مجموعا 65 مطب در ساختمان یاد شده ایجاد می شود.

وی گفت:ساختمان فعلی این کلینیک، مرکز بهداشت سابق استان بوده که تغییر کاربری یافته و برای کلینک ساخته نشده بود و در شان مردم استان هم نیست.

دهقان ادامه داد: کلینیک خاتم الانبیاء به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر بیشتر شناخته شده و به دلیل مراجعه بسیاری از بیماران غیر بومی به آن ، شاهد ازدحام جمعیت در آن هستیم که امیدواریم راه اندازی کلینیک جدید گامی موثر در راستای ارائه خدمات پزشکی مطلوب‌تر به مردم باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطر نشان کرد:در کلینیک یادشده روزانه افزون بر دو هزار نفر ویزیت می شوند که بخش قابل توجهی از این بیماران از استان‌های جنوب و جنوب‌شرقی هستند.

وی اظهار کرد: درحال حاضر در سطح شهرستان یزد 6 کلینیک شامل خاتم الانبیاء، امام علی، بقائی پور، قلب افشار، شهید رهنمون و خانی وجود دارد و علاوه بر این کلینک های اقماری صبا ، شاهدیه و امام حسن (ع) در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان راه اندازی شده است.

دهقان با اشاره به اینکه در تمام کلینیک های درمانی استان پزشک متخصص و فوق تخصص حضور دارد گفت: شاید بعلت ازدحام بیماران در کلینک خاتم الانبیاء برخی از شهروندان نتوانند از خدمات مرکز یاد شده بهره مند شوند از این رو شهروندان به دیگر کلینیک ها مراجعه و بدون دغدغه از خدمات درمانی برخوردار شوند.

هم اکنون 98 پزشک متخصص و فوق تخصص در این کلینک های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به شهروندان خدمات ارائه می دهند و استان یزد از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور در زمینه ارتقای کلینیک های در کشور نمونه است.

14 بیمارستان دولتی در استان یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی است و مجموعا 132 مرکز بهداشتی درمانی شهری در استان یزد وجود دارد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.