تبریز؛

ارایه تسهیلات و واگذاری زمین از اولویت ستاد سرمایه گذاری

دبیر ستاد سرمایه‌گذاری و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان‌شرقی، گفت: ارایه تسهیلات و واگذاری زمین به طرح های توجیه دار از اولویت های ستاد سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسینی، در جلسه بررسی مشکلات فعالان اقتصادی شهرستان اهر، گفت: اگر سرمایه گذارانی قصد اجرای طرح هایی دارند، برای اینکه با مشکلاتی روبرو نشوند لازم است قبل از شروع طرح ها نسبت به اخذ مجوزهای لازم از سوی ادارات زیربط اقدام کنند و همچنین آورده های طرح ها را نیز تأمین کنند و فقط منتظر تسهیلات پرداختی از سوی دولت نباشند.
وی، افزود: ستاد سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی، نیز در صورت رعایت مراحل اداری و اخذ مجوزهای لازم و همچنین توجیه دار بودن طرح ها، نسبت به معرفی به بانک ها برای اخذ تسهیلات و یا واگذاری زمین در صورت تقاضا کردن از هیچ کاری دریغ نخواهد کرد.
دبیر ستاد سرمایه‌گذاری استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه شهرستان اهر یکی از قطب های گردشگری است گفت: از اجرای طرح های گردشگری که سرمایه گذارانی نیز اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری می کنند و طرح های ایجاد تله کابین در تالاب یوسفلو و مجتمع آبدرمانی یئل  سویی از آن جمله طرح ها می باشند و همچنین اگر سرمایه گذارانی برای احداث هتل اعلام آمادگی کنند در جهت اجرای به موقع آنها با رعایت مراحل اداری و قانونی از سوی سرمایه گذاران از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
 رئیس سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، گفت: یکی از دغدغه های مسئولان استان آذربایجان شرقی، حمایت از سرمایه گذاران جهت احداث واحد های تولیدی اشتغال زاست.
داود بهبودی، گفت: دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال را حل کند بلکه لازم است سرمایه گذاران نیز پیشقدم باشند و دولت هم با پرداخت تسهیلات و ایجاد زیرساخت ها زمینه را برای سرمایه گذاری هموار می کند.
در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز، گفت: صاحبان 296 واحد تولیدی واجد شرایط  شهرستان اهر برای اخذ تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.
سید محمد عابدی، گفت: از این تعداد واحد، 37 واحد برای دریافت وام به بانک کشاورزی معرفی شده است که تاکنون به 9 واحد، 72 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی، یکی از مشکلات در عدم پرداخت تسهیلات را تأمین نشدن تسهیلات مورد نیاز از سوی بانک ها اعلام کرد.
فرماندار شهرستان اهر، همچنین از آماده بودن فاز دوم شهرک صنعتی شهرستان اهر برای واگذاری زمین به متقاضیان خبر داد.
عابدی، یکی از مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی شهرستان اهر را جریمه شدن خودروهای تردد شده با توجه به قرار گرفتن در مسیر پلیس راه اهر – تبریز  اعلام کرد و خواستار عنایت ویژه مسئولان امر در این زمینه شد.

انتهای پیام/ش
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.