به گزارش
خبرنگار
راه و شهرسازی گروه
اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی اظهار داشت: قریب به 30 درصد پروازها از فرودگاه مهرآباد تک بانده انجام می شود و حدود 40 سال است که نوسازی در این فرودگاه صورت نگرفته است.
مدیر عامل شرکت فرودگاه ها افزود: از سال گذشته نوسازی باند مهرآباد آغازو پیشرفت کار مناسب بوده و برای باند بتنی این فرودگاه 100میلیارد تومان هزینه صرف شده است.
وی با اشاره به مقاومت و عمر بالای باندهای بتنی بیان کرد: نوسازی باند اول مهرآباد یک موفقیت است که دچار غفلت تاریخی شده بود و نوسازی باند دوم مهرآباد باید در اولویت قرار گیرد چون ترافیک فرودگاه امام خمینی(ره) نصف فرودگاه مهرآباد است.
مه آبادی کنترلر های پرواز ایرانی را از بهترین های دنیا خواند و گفت: صنعت هوانوردی با وجود 4 دهه تحریم با چنگ و دندان حفظ شد و امروز با وجود اینکه بیش از 15 سال از عمر مفید رادارها گذشته است اما متخصصین کشورمان در حوزه تعمیر و نگهداری توانستند این سامانه ها را همچنان حفظ کنند.
وی در پایان تاکید کرد: کلیه زیرساخت های هوانوردی در چارچوب دستورالعمل های بین المللی احداث، نگهداری و بهره برداری می شود.