مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان از دهیاران خواست به منظور اجرای قانون و نظارت بیشتر، هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها را اطلاع دهند.

ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاهابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،محمدکریم محمدیاری گفت: باید در راستای فعال ‌سازی کمیسیون ماده 99 اقدام و برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها که نظارت کامل آن برعهده دهیاری‎هاست، موارد تخلف را جهت رسیدگی به بخشداری‌ها و بنیاد مسکن اطلاع دهند.

محمدیاری ضمن انتقاد از انجام نادرست بعضی از پروژه‌های عمرانی در روستاها بیان کرد: مشخص نبودن حریم آسفالت و حفاری‌هایی که توسط شرکت گاز و سایر شرکت‌های خدمات ‌رسان انجام شده موجب ایجاد مشکلاتی در روستاها شده است.

وی افزود: شرکت گاز و آبفای روستایی پس از اتمام عملیات حفاری در روستاها نسبت به ترمیم و آسفالت نوارهای عرضی و طولی حفاری‎ها کاری انجام نمی‎دهند و موارد تخریب شده مجددا توسط دهیاری و بنیاد مسکن و با اعتبارات آنها بازسازی می‎شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری استان با اشاره به اهمیت بیمه ادامه داد: دهیاران و بخشداران باید اطلاع رسانی کافی به مردم جهت استفاده از بیمه های متنوع کشاورزی و بیمه کردن محصولات در برابر حوادث طبیعی و غیر مترقبه اقدام کنند و مردم را برای استفاده از بیمه روستاییان و عشایر ترغیب کنند.

محمدیاری در پایان برای ساماندهی و کمک به شرکت تعاونی های دهیاران جهت ساماندهی و خرید دستگاه‌های سنگین و ماشین آلات قول مساعد داد.
 
 
 

 
انتهای پیام/
برچسب ها: ساخت ، غیرمجاز ، روستا ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.