رییس نهاد نمایندگی در دانشگاه ها با تاکید بر تقویت معارف اسلامی در دانشگاه ها گفت: دشمن به دنبال متهم کردن حوزه علمی کشور به فساد است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام محمدیان رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در گردهمايی (اجلاس) روساي دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که صبح امروز در ساختمان ستاد مرکزی این وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: تقویت علوم معارف در دانشگاه ها امری ضروری است که باید اهتمام ویژه به دروس معارف و اساتید این حوزه شود و در کشور 7 هزار استاد معارف داریم که از این تعداد تنها 100 نفر عضو هیات علمی بوده و 6 هزار نفر حق التدریس هستند. 

وی ادامه داد: باید جوانها را دلبسته و علاقمند به نظام و کشور کنیم که یکی از راهکارهای آن توجه به دروس معارف است که در برخی استان ها جلسات در این خصوص به خوبی انجام می شود.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: مشکلاتی را که در دانشگاه نیاز به هم اندیشی دارد، شما می توانید با اساتید در میان بگذارید که خوشبختانه در این دانشگاه ها توجه به معارف در سطح متعالی است. 

محمدیان با تاکید بر اینکه حضور در تشکل ها بسیار مهم بوده و مدیران آینده در این تشکل ها رشد می کنند، عنوان کرد: فعالیت های دانشجویی چه سیاسی، فرهنگی و علمی دوره هایی است که باید ابعاد مختلف شخصیت دانشجو در آن ها شکل بگیرد و تنها صرف پرورش متخصص نباشد.

وی اظهار داشت: روسا در کنار تمام زحمات باید برای این تشکل ها نیز وقت بگذارند و با توجه به جایگاه رفیع رییس دانشگاه در نگاه دانشجو، باید از موقعیت استفاده کنیم تا آنچه در این 38 سال در کشور اتفاق افتاده را به دانشجویان انتقال دهیم.

رییس نهاد نمایندگی در دانشگاه ها با تاکید بر اینکه در دانشگاه باید با اندیشه دانشجوها مشکلات را حل کرد، افزود: برخورد انضباطی با دانشجو مرحله  آخر است و چه بسا نباید انجام شود. 

محمدیان با بیان اینکه تا امروز هیچ دانشگاهی میدان برای فعالیت حزب ها ندادند، گفت: از روسای دانشگاه ها تشکر می کنیم که فضای دانشگاه ها  را مدیریت می کنند اما ازآن ها خواهش می کنیم وقتی برای تشکل ها بگذارند و تذکرات لازم را به آنها بدهند.

وی بیان کرد: در کشور ما با مشکل روبرو هستیم اما انقلاب خدمات معجزه آسایی برای ما داشته است، 58 مقاله متخلف در بین هزاران مقاله منتشره بوده اما همین موارد کم هم نباید باشد زیرا با همین تعداد کم برخی قصد دارند که کل پیشرفت این مملکت را زیر سوال برده و حرکت علمی ما را متهم به فساد کنند در حالی که ما دانشمندان خوبی در کشور داریم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار