قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نوسازی 120 هزار واحد تولیدی در سال آینده و مبلغ 1.5 میلیارد دلار برای اشتغالزایی روستایی در دستور کار مجلس قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رحمانی در بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تالار پتروشیمی تبریز گفت: در وزارتخانه چند مبحث کلی را با جدیت و اهتمام دنبال می‌کنیم که توجه به تولید و ظرفیت‌های تولید کشور از جمله آنها است و البته شاه بیت سیاست‌های مقام معظم رهبری هم حمایت از تولید داخلی است.
وی با بیان اینکه بین تولید و فروش باید توازن وجود داشته باشد و در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود، افزود: از جمله پروژه‌هایی که امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌کنیم، طرح رونق تولید است که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرا می‌کند ولی چون مقداری فرابخشی است همکاری همه دستگاه ها و فعالان بخش خصوصی را می‌طلبد.
رحمانی اذعان داشت: طرح رونق تولید دولت امسال یک پکیج ارائه کرده است که افزایش صادرات به 10 میلیارد دلار کالا و خدمات در برنامه بود و البته می‌دانیم 18 درصد سود تسهیلات مناسب نیست ولی امکانات ما همین قدر است.
رئیس پیشین کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: طی سال‌های گذشته رشد سرمایه‌گذاری ما منفی 15 بوده و رشد صنعت را از عدد منفی 2.2 درصد امروز به 6.4 درصد رساندیم؛ دولت ایامی داشته که دستمزد کارمندان را به سختی داده است و در هر صورت تلاش می‌کنیم شرایط را بهبود بخشیم.
نماینده پیشین تبریز در مجلس با بیان اینکه طبق طرح رونق تولید برای ارائه تسهیلات 18 درصدی به واحدها پکیجی را برای چک برگشتی و بدهی و .. در نظر گرفته‌ایم و شاخص صورت‌های مالی زیر یک میلیارد را ملاحظه نمی‌کنیم، افزود: تاکنون 19 هزار و 450 واحد به میزان 13 هزار و 500 میلیارد تومان از این تسهیلات دریافت کرده‌اند و در این عرصه استان آذربایجان شرقی وضعیت مناسبی دارد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بانک‌های کشاورزی، ملی، ملت، صنعت و معدن، سپه، صادرات و رفاه بیشترین همکاری را داشته‌اند و بالای 95 درصد پرداختی‌ها توسط این بانک‌ها صورت گرفته است.
رحمانی ادامه داد: دستاورد طرح رونق تولید تنها پرداخت تسهیلات نبوده و در قالب این طرح صرف 1.5 میلیارد دلار برای اشتغالزایی روستایی در دستور کار مجلس قرار دارد.
رئیس پیشین کمسیون صنایع مجلس اذعان داشت: نوسازی صنایع در سال آینده در قالب این طرح انجام خواهد گرفت و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، نوسازی یک هزار و 100 هزار واحد در صنوف تولیدی از دیگر برنامه‌های طرح بوده و نوسازی 120 هزار واحد برای سال بعد در دستور کار طرح قرار دارد.
وی اضافه کرد: از نزدیک از یک هزار واحد در شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی بازدید کردیم که در این میان 422 واحد از تسهیلات گرفته‌ها افزایش تولید داشته‌اند؛ در 45 واحد افزایش صادرات صورت گرفته و  دو هزار و 531 شغل ایجاد شده است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از صحبت‌های خود اشاره کرد: در سال 92 ظرفیت تولید زنجیره فولاد 92 میلیون تن بوده که این رقم را در سال جاری به 128 میلیون تن رساندیم و رسیدن به رقم 159 میلیون تن در برنامه قرار دارد.
رحمانی تصریح کرد: امسال به میزان 17 درصد کاهش واردات و 9 درصد افزایش صادرات داشتیم؛ هدفگذاری ما برای صادرات 10 میلیارد دلار بوده که 3 میلیارد دلار آن تحقق یافته است؛ ضمن اینکه واردات قاچاقی 10 میلیارد دلار نسبت به سال قبل کاهش یافته است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار