نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد افسران پلیس آمریکا در سال 2016، نهصد و پنجاه و هفت نفر را تا پنج شنبه بیست و نهم دسامبر کشته ‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از  واشنگتن پست، تحقیقات در آمریکا نشان می دهد با وجود انتقادات گسترده از پلیس آمریکا و راهپیمایی‌های گسترده علیه خشونت پلیس به ویژه علیه سیاهپوستان، شمار قتلها در نتیجه تیراندازی‌های پلیس در سال 2016 همچنان در حد بالایی است.

تحقیقات واشنگتن پست نشان می دهد افسران پلیس آمریکا در این سال، نهصد و پنجاه و هفت نفر را تا پنج شنبه بیست و نهم دسامبر کشته اند. این رقم در مقایسه با سال گذشته تغییر چندانی نکرده است.

سال گذشته نیز حدود یک هزار نفر در تیراندازی های پلیس کشته شدند. تحقیقات همچنین نشان می دهد اکثریت بالایی از کشته شدگان در تیراندازی های پلیس سیاهپوست بوده اند. به علاوه، حدود یک چهارم کشته شدگان نیز دچار بیماری روحی و روانی بوده اند.

این در حالی است که دهها اداره پلیس در آمریکا قول اصلاحات داده اند اما به باور کارشناسان نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا به یک فرهنگ تبدیل شده و اصلاح آن ممکن است سالها  طول بکشد.

رندی شورت، فعال آمریکایی در این خصوص گفت: فساد و فرهنگ نژادپرستی و خشونت در پلیس آمریکا ناشی از فساد در کل نظام حاکم در آمریکاست. باید توجه داشت پول و بنگاه های بزرگ اقتصادی نفوذ زیادی در نظام حاکم در آمریکا دارند و این مسئله درباره دستگاه های انتظامی از جمله پلیس نیز صدق می کند. در واقع شرکت های بزرگ اسلحه سازی و لابی های اسلحه تا می توانند سعی می کنند جامعه را به سمت خشونت و فروش بیشتر اسلحه سوق دهند تا پول بیشتری نصیب خود کنند.

وی افزود: یکی از این راهها نظامی تر کردن پلیس آمریکاست که نتیجه آن افزایش خشونت پلیس علیه مردم است. با توجه به اینکه نژادپرستی با وجود برچیده شدن برده داری در آمریکا همچنان وجود دارد، سیاهپوستان بیشترین قربانیان خشونت پلیس هستند. در آمریکا رسانه ها نقش بسیار زیادی در این مسئله دارند و عملا آنها همدست خشونت و نژادپرستی پلیس هستند. رسانه ها در آمریکا شرکتی و فاسد هستند و به جای بیان واقعیات و حقایق، مطابق منافع بنگاه های اقتصادی صاحب خود  عمل می کنند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار