یزد؛

پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری اختلالات ژنتیک

اجرای صحیح طرح پیشگیری از معلولیتها و اختلالات ژنتیک و ورود آگاهانه خانواده ها به موضوع ژنتیک سلامت نسل آینده تضمین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ دکتر جلیل عفتی، مدیر کل بهزیستی استان در مراسم امضا تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان با موضوع پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری اختلالات ژنتیک گفت: پیشگیری محوری ترین قدم است که با آگاهی لازم کمتر شاهد معلولیت ها خواهیم بود و ذاتا وقتی انسان احساس خطر می کند به سمت پیشگیری حرکت می کند. 

وی افزود: بشر به سمت علل بیماری ها و درمان آنها رفته و علم ژنتیک بیشترین کار را در بحث های امروز جامعه به سبب معلولیت ها دارد. 

وی اظهار کرد: نزدیک به 23 هزار بیماری ژنتیک تشخیص داده شده و راه های درمان آن هم وجود دارد و موضوع آگاهی است که خانواده های ما باید با آن در ارتباط باشند تا بتوانند به خوبی از خدمات ارائه شده در این حوزه بهره بگیرند. 

وی تصریح کرد: با ورود آگاهانه خانواده ها و افراد جامعه به موضوع ژنتیک باید به سمت حرکت کنیم تا ضمانت سلامت نسل آینده را داشته باشیم و امیدوارم این تفاهم نامه و مشارکت فی مابین خروجی مثبتی در جهت منفعت مردم داشته باشد. 

احمد شیرزاد مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد بهره مندی از تمامی ظرفیت های استان برای رفع مشکلات دانش آموزان ومدارس را ضروری دانست و گفت : اجرای طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری ژنتیک درمدارس که بستر آسیب بیشتر حس می شود باید دراولویت قرارگیرد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.