دبیر نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز گفت: موسیقی اثرگذارترین هنری است که به شکل غیرمستقیم می‌تواند دغدغه‌های محیط زیست کشور را به عموم مردم منتقل کند.

موسیقی سبز به کمک محیط زیست می آیدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد هراتی دبیر نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز در نشست خبری تشریح فرآیند برگزاری نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز که امروز (یکشنبه) در سالن اجتماعات سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد اظهار داشت: موسیقی اثرگذارترین هنری است که به شکل غیرمستقیم می‌تواند دغدغه‌های محیط زیست کشور را به عموم مردم منتقل کند.

وی گفت: دوره اول جشنواره موسیقی سبز در سطح ملی برگزار شده و تصمیم داریم دومین دوره آن را در سطح بین‌المللی برگزار کنیم که این امر برای اولین بار در سطح دنیا اتفاق خواهد افتاد.

دبیر نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز با اشاره به این که دبیرخانه این جشنواره تا 15 بهمن آماده دریافت آثار هنرمندان است، افزود: تمام هنرمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

هراتی ادامه داد:‌ آثار ارسالی به جشنواره در هفته سوم و چهارم بهمن ماه با حضور هیئت داوران کارشناسی شده و گروه‌های برگزیده از 22 تا 27 فروردین در سه سالن معتبر کشور یعنی تالار وحدت، فرهنگسرای نیاوران و رودکی در مرحله نهایی به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: مراسم اختتامیه این جشنواره، اول اردیبهشت سال 96 در اصفهان برگزار خواهد شد، مرکز سیتی سنتر اصفهان و شهرداری اصفهان در برگزاری اختتامیه با ما همکاری داشته و مراسم اختتامیه به بهانه بحران زاینده رود در اصفهان برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز با اشاره به آغاز فراخوان جشنواره ملی موسیقی سبز که از ماه گذشته کلید خورده، گفت: استقبال هنرمندان شهرستانی برای شرکت در این جشنواره بسیار چشمگیر بوده است.

هراتی تصریح کرد: این جشنواره در شش بخش اصلی و یک بخش جانبی برگزار می‌شود و علاقمندان به موسیقی سبز می‌توانند آثار خود را در بخش‌های کلاسیک، ایرانی، ارکسترال، تاپ و الکترونیک، نواحی و فولکلوریک با کلام، بی‌کلام، ترانه‌ها و موسیقی‌های کودکانه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی هدف از این جشنواره را استفاده از ظرفیت رسانه‌ای موسیقی برای جلب مردم و انتقال مفاهیم محیط زیستی به مخاطبان بر شمرد و افزود: معرفی و گردآوری انواع سبک‌های موسیقی در حوزه محیط زیست، شناسایی استعدادها و فعالان موسیقی حوزه محیط زیست و ایجاد انگیزه و تشویق هنرمندان عرصه موسیقی برای تولید آثار فاخر در حوزه محیط زیست، از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می‌آید.

دبیر نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز با اشاره به تنوع و زیبایی خاص موسیقی ایرانی گفت: به طور مشترک میان گروه‌های داخلی و موزیسین‌های بین‌المللی می‌تواند نقش موثری در ایجاد ارتباط فرهنگی و هنری دو سویه در عرصه بین‌المللی داشته باشد.

هراتی تصریح کرد: تمامی گروه‌های موسیقی، تک نوازان، دانشجویان، افراد حقیقی و حقوقی فعال در عرصه موسیقی که نسبت به انتشار آثار موسیقیایی با موضوعات مرتبط با محیط زیست در هر یک از گروه‌های سنی مخاطب بدون محدودیت زمانی می‌توانند با تکمیل فرم ثبت نام در وب سایت جشنواره و ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره شرکت کنند.

وی بیان داشت: سازمان حفاظت محیط زیست حامی معنوی در برگزاری جشنواره ملی موسیقی سبز بوده و هیچ‌گونه حمایت مالی از این جشنواره ندارد.

دبیر نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز گفت: تمامی آثاری که به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند، در قالب سی دی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و از آن جایی که مردم نسبت به برگزاری همایش‌ها گارد دارند، برای رفع این موضوع در جشنواره ملی موسیقی سبز در نظر گرفته‌ایم تا با ارائه سی دی ماجرا را ماندگار کنیم و گروه‌هایی که به مرحله نهایی راه می‌یابند، می توانند در طول سال آینده و تا زمان برگزاری دومین جشنواره، اجرای صحنه داشته باشند.

هراتی تأکید کرد: نام و کسوت هیچ کس اثرگذار در ارائه آثار نخواهد بود، جشنواره موضوع محور است و متناسب بودن اثر با موضوع جشنواره برای داوران اهمیت دارد.

وی ادامه داد: مهم نیست آثار ارسال شده کار یک جوان آماتور باشد یا کار یک پیشکسوت، قطعاً نخواهیم گذاشت یک اثر خوب محیط زیستی به دلیل ناآشنا بودن مورد استقبال قرار نگیرد.

دبیر نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز با اشاره به این که 60 الی 80 درصد آثار موزیسین‌های کشور به عشق زمینی و آسمانی اختصاص دارد، گفت:‌ متأسفانه موزیسین‌های ما کمتر به مضامین اجتماعی می‌پردازند که همین امر باعث شده تا شرکت کننده‌های اولین جشنواره موسیقی سبز تأمل بیشتری در چیستی آثار ارائه شده خود داشته باشند.

هراتی تأکید کرد: برای انتقال مفاهیم زیست محیطی همه باید دست به دست هم دهیم.

گفتنی است؛ دبیرخانه نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز به آدرس تهران، تهران‌پارس، پایین‌تر از میدان شهرک امید، بلوار مطهری، کوچه شهید رضایی یا نهم شرقی به پلاک 41 مستقر شده،‌ همچنین وب سایت دبیرخانه به آدرس www.igreenmusicfestival.com در تلگرام @igreenmusicfestival آماده ارائه خدمات به علاقمندان شرکت در نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز می‌باشد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار