ایرلندی‌ها خواستار بازگشایی سفارت کشورشان در ایران شدند

دامداران ایرلندی خواستار از سرگیری روابط دیپلماتیک کامل دوبلین-تهران و تسهیل مراودات مالی بین ایران و ایرلند شدند.

ایرلندی‌ها خواستار بازگشایی سفارت کشورشان در ایران شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه ژورنال در گزارشی نوشت: دامداران ایرلندی برای دسترسی به بازار ایران خواستار بازگشایی سفارت کشورشان در تهران شدند. 

بر اساس این گزارش، پاتریک کنت، رئیس «اتحادیه دامداران ایرلند»، گفت اگر روابط کامل دیپلماتیک بین دو کشور از سر گرفته شود، «فرصت‌های بزرگی برای صادرات گوشت گاو و گوسفند به ایران» ایجاد خواهد شد. 

مسئولان «اتحادیه دامداران ایرلند» هفته پیش با جواد کچوئیان، سفیر ایران در ایرلند، دیدار و درباره تجارت بالقوه گوشت گاو و گوسفند بین دو کشور تبادل نظر کردند. 

کنت گفت: «از دولت ایرلند می‌خواهم به دفا‌تر دیپلماتیک در ایران توجه کند، و همچنین از بخش بانکی می‌خواهم مراودات مالی بین ایران و ایرلند را تسهیل کند.» 

سفارت ایرلند در تهران سال ۲۰۱۱ به عنوان بخشی از اقدامات برای کاهش هزینه‌ها به علت بحران مالی بسته شد. از آن پس، ایرلند چند کنسولگری جدید (در نقاط مختلف جهان) گشوده است، از جمله سفارتخانه‌هایی در نایروبی، جاکارتا و بانکوک. همچنین سفارت این کشور در واتیکان مجددا باز شده است. 

وزارت خارجه و تجارت ایرلند در پاسخ به درخواست دامداران این کشور اعلام کرد هیچ طرح فوری برای بازگشایی این سفارت وجود ندارد، اما موضوع سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایرلند «در دست بررسی است.» 

این وزارتخانه تصریح کرد: «دولت شکل و گستره شبکه دیپلماتیک و کنسولی را در دست بررسی دارد. در بررسی درباره دفا‌تر دیپلماتیکمان در خارج، مجموعه‌ای از عوامل، از جمله اولویت‌های سیاسی، اقتصادی و تجاریمان، و نیز قابلیت دسترسی به منابع در نظر گرفته می‌شود. به طور قطع، دولت از عوامل سیاسی، اقتصادی و تجاری، و امکان دسترسی به منابع که ممکن است گشایش دفتر دیپلماتیک دائم را در ایران، مانند شمار دیگری از کشور‌ها ایجاب کند، مطلع است.» 

ادی پانچ، دبیر کل «اتحادیه دامداران ایرلند»، در گفتگو با این نشریه گفت سال ۲۰۱۷، ۲۰۰ هزار رأس گاو بیشتر از سال ۲۰۱۵ برای کشتار خواهیم داشت، و بنابراین باید به بازارهای دیگری صادر شوند، چرا که میزان تقاضا برای گوشت ایرلند در اروپا چندان افزایش نیافته است.» 

وی گفت: «ایران با کمبود گوشت قرمز رو به روست. آن‌ها سالانه یک میلیون تن گوشت قرمز مصرف می‌کنند. ما نمی‌توانیم این فرصت را نادیده بگیریم.» 

پانچ همچنین به لغو اخیر تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران به عنوان دلیلی برای آغاز مبادلات تجاری با ایران اشاره کرد. 

 «اتحادیه دامداران ایرلند» اعلام کرد دو مانع اصلی برای تجارت گوشت گاو و گوسفند با ایران وجود دارد: نبود ارتباط دیپلماتیک دولت ایرلند با دولت ایران، و نبود تسهیلات بانکی بین دو کشور. 

پانچ گفت: «هیچ بانک ایرلندی مراودات با بانک‌های ایران را تسهیل نخواهد کرد» که این امر هرگونه معامله بین دو کشور را، اگر نگوییم غیرممکن، بسیار دشوار خواهد کرد.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار