کرمان؛

معرفی پنج ایده برتر در همایش "دانشگاه، صنعت و کارآفرینی"

مدیر گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان گفت: 80 ایده در حوزه های مختلف کشاورزی، الکترونیکی، مکانیک و غیره به دبیرخانه همایش رسید که پنج ایده برتر معرفی شد.

معرفی پنج ایده برتر در همایش به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهدی باقری زاده مدیر گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همایش "دانشگاه، صنعت و کارآفرینی'"هفته گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان برگزار شد، گفت: 80 ایده در حوزه های مختلف کشاورزی، الکترونیکی، مکانیک و غیره به دبیرخانه همایش دانشگاه، صنعت و کارآفرینی این شهرستان رسید که از این تعداد پنج ایده برتر شناخته و معرفی شد.


وی در ادامه افزود: ایده های برتر شامل تولید فیلتر افزایش بهره وری پنل های خورشیدی از بهروز خیام، تولید گریس از پوست مرغ از محمدرضا شریفی، تولید برنج بدون سرب به روش اکستروژن از دلارام علایی، ایده تولید دستگاه تشخیص حجم آب عبوری در واحد سطح و در واحد زمان در اعماق زمین از معین ملامحمدی نوقی و ایده فالوده ساز اتوماتیک از ابوالفضل مهدی زاده رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به وجود حجم بالای سرمایه های راکد در رفسنجان تصریح کرد: حجم بالای سرمایه راکد در این شهرستان به صورت سپرده بانکی است که می توانند به صورت مستقیم وارد چرخه صنعت و کارآفرینی شود.

باقری زاده اظهار کرد: در بیانیه پایانی همایش دانشگاه، صنعت و کارآفرینی ذکر شد که نهاد آموزش و پرورش باید دچار تغییرات بزرگی شود و از شناخت نیاز و لمس صنعت به مطالعه فناوری و آموزش برسد.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم با پشتوانه دانشگاه ها و صنایع و همچنین انجمن کارآفرینان، همایش های آینده با تمرکزی خاص بر جمع آوری افکار و ایده های عمومی به منظور رفع چالش ها در حوزه های مختلف صنعتی برگزار شود و دبیرخانه این همایش در مسیر اجرایی شدن ایده ها دایمی خواهد بود.

مدیر گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان گفت: بخش های مستعد و فعال در زمینه پژوهش و عوامل اجرایی مرتبط، سرمایه گذاران و اهالی صنعت می توانند برای تجاری سازی ایده های برتر در این زمینه کمک کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار