نمایندگان در جلسه علنی امروز وزارت راه و شهرسازی را موظف به تشکیل شرکت حمل و نقل ریلی، مسافری، حومه‌ای کردند.

وزارت راه موظف به تشکیل شرکت حمل و نقل ریلی، مسافری، حومه‌ای شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه 12 دی ماه در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم ماده 64 این لایحه را پس از اصلاح به تصویب رساندند.

به موجب ماده 64 به منظور تقویت اقتصاد حمل و نقل ریلی و ترغیب سرمایه گذاران بخش غیردولتی در این زمینه و تسریع و تسهیل اجرای پروژه‌ها و افزایش رضایتمندی و اقبال عمومی از خدمات ارائه شده در این نوع حمل و نقل:

الف- سرمایه گذاری بخش غیردولتی در احداث و بهره برداری از حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری به مانند سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته و کلیه قوانین و مقررات مرتبط با سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته بر سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی مترقب خواهد بود.

ب- مالیات بر ارزش افزوده خدمات حمل و نقل ریلی علاوه بر بند 12 مالیات بر ارزش افزوده صفر محاسبه خواهد شد.

تبصره- وزارت راه و شهرسازی موظف است شرکت حمل و نقل ریلی مسافری حومه‌ای را با هدف ساماندهی حاشیه شهرها و توسعه امور حمل و نقل ریلی حومه‌ای و ساخت خطوط مستقل حومه‌ای در زیرمجموعه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تشکیل دهد. این شرکت با همکاری شهرداری‌های مربوطه متولی کلیه امور حمل و نقل ریلی مسافری، حومه‌ای در کشور می‌باشد. فعالیت شرکت‌های قطارهای شهری به طور مستقل در امور توسعه حمل و نقل ریلی، حومه بلامانع است. اساسنامه شرکت حمل و نقل ریلی مسافری، حومه‌ای ظرف مدت شش ماه پس از تصویب این قانون به پیشنهاد مشترک سازمان، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور به  تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار