مدیر کل سازمان صنایع کوچک و شرکتهای صنعتی ایران گفت: در حال حاضر 760 شهرک صنعتی دارای زمین ثبتی در کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ توفیقی مدیر کل سازمان صنایع کوچک و شرکت های صنعتی ایران در سمینار آموزشی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در اراک گفت: در حال حاضر 760 شهرک صنعتی دارای زمین ثبتی در کشور فعالیت دارند که با اصول صحیح ساختمان سازی طراحی و ساخته شده اند.
توفیقی افزود: شهرک های صنعتی بعنوان بزرگترین تولیدکننده های کشور هستند که بیشترین سرمایه ها را به خود اختصاص می دهند و باید در مقاوم سازی و ایمن سازی آنها در مقابل بلایای طبیعی اقدام شود.
 فرخی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی نیز در این سمینار گفت: در جهان بیش از 40 مورد بلایای طبیعی شناسایی شده است که در ایران 32 مورد آن روی میدهد.
وی افزود: مهمترین اسیب در ایران پدیده زلزله است که با کم کردن نقاط اسیب پذیر ، بالا بردن سطح اگاهی افراد و مقاوم سازی ساختمانها بخصوص در صنایع و شرکت ها می توان اثرات ان را کاهش داد.
دکتر حسنی ، دکترای عمران، سازه و زلزله از دانشگاه کوبه ژاپن هم در این سمینار گفت: استفاده از علوم و فنون جدید در زمینه ساخت سازه های مقاوم می تواند باعث کاهش تخریب ها در مقابل بلایای طبیعی وبخصوص زلزله شود.
همچنین ابراهیمی معاون شرکت شهرکهای صنعتی گفت: در بیش از 3 میلیون متر مربع زمین 31 شهرک صنعتی در استان مرکزی فعالیت صنعتی انجام می دهند.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار